تلفات کووید در آلمان در میان موج چهارم از 100000 مارک عبور کرد

مرگ و میر ناشی از کووید در آلمان به عنوان موج چهارم از مرز 100000 عبور کرد

کووید در آلمان: کووید در آلمان به دلیل نوع دلتا افزایش یافته است.

برلین:

آلمان روز پنجشنبه با افزایش تعداد مبتلایان جدید که چالشی برای دولت جدید است، از آستانه تلخ 100000 مرگ ناشی از کووید-19 عبور کرد.

داده‌های موسسه رابرت کخ برای بیماری‌های عفونی نشان می‌دهد که از آغاز همه‌گیری، ۱۰۰ هزار و ۱۱۹ نفر بر اثر این ویروس در آلمان جان خود را از دست داده‌اند. تعداد موارد جدید روزانه به رکورد جدید ۷۵۹۶۱ نفر رسید.

بیمارستان‌ها در برخی مناطق، به‌ویژه در شرق و جنوب آلمان، تحت فشار هستند و ویروس‌شناسان هشدار داده‌اند که افراد بیشتری ممکن است جان خود را از دست بدهند.

رئیس موسسه رابرت کخ میزان مرگ و میر را حدود 0.8 درصد اعلام کرده است، به این معنی که با تعداد موارد روزانه حدود 50000، حدود 400 نفر در روز به مرگ پایان می دهند.

دولت سه حزبی آتی آلمان که روز چهارشنبه قرارداد ائتلافی خود را اعلام کرد، گفت که تیمی از کارشناسان تشکیل خواهد داد که وضعیت را به صورت روزانه ارزیابی خواهند کرد.

آنالنا بائربوک، یکی از رهبران سبزها، گفت که دولت جدید متشکل از سوسیال دموکرات ها (SPD)، سبزها و دموکرات های آزاد (FDP) 10 روز برای تصمیم گیری در مورد نیاز به محدودیت های بیشتر تعیین کرده است.

آلمان بخش بزرگی از زندگی عمومی را در مناطقی که وضعیت حاد است برای افرادی که واکسینه شده اند یا بهبود یافته اند محدود کرده است.

کریستین لیندنر، رهبر FDP گفت، اگر بخواهد از قرنطینه ملی مانند قرنطینه همسایه اتریش اجتناب شود، احتمالاً به محدودیت‌های منطقه‌ای سخت‌تر نیاز است.

اولاف شولز، صدراعظم در انتظار، با نرخ واکسن تنها 68.1 درصد، بسیار عقب‌تر از برخی کشورهای اروپایی مانند پرتغال، اسپانیا و حتی فرانسه، قول داد که واکسیناسیون را افزایش دهد و اجباری کردن آن را رد نکرد.

شولز گفت: «ما باید واکسن بزنیم و واکسن های تقویت کننده برای جلوگیری از انتشار ویروس بدهیم. وی گفت: واکسیناسیون راه برون رفت از این بیماری همه گیر است.

او گفت که صف‌های طولانی برای شلیک‌های تقویت‌کننده در برخی مناطق که سرعت کار را کاهش می‌دهند باید مرتب شوند.

تعداد فزاینده‌ای از سیاستمداران خواستار واکسیناسیون اجباری هستند، در ابتدا برای کارگران در برخی بخش‌ها، اما احتمالاً بعداً برای همه.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)