تلاش صنایع نظامی ایالات متحده برای پاسخگویی به تقاضای اوکراین – WSJ – RT World News

وال استریت ژورنال روز سه شنبه گزارش داد که سازندگان تسلیحات آمریکایی در تلاش هستند تا موتورهای موشکی کافی برای ساخت موشک برای نیروهای اوکراینی به دست آورند. با تکیه چندین پیمانکار به یک تامین کننده، اهداف تولید از قبل به عقب رانده شده اند.

لاکهید مارتین در گزارش درآمد سه ماهه منتشر شده در روز سه‌شنبه اعلام کرد که اگرچه فروش کلی آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما فروش سیستم‌های موشکی هدایت‌شده چند پرتابی (GMLRS) به دلیل کاهش “حجم کمتر” کارخانه های خود را ترک می کند.

پرتابه های GMLRS راکت های توپخانه ای هستند و از سکوی M142 HIMARS لاکهید مارتین شلیک می شوند. بر اساس آخرین آمار پنتاگون، ایالات متحده به اوکراین 38 سکوی HIMARS داده است، و در حالی که وزارت دفاع فاش نمی کند که چه تعداد پرتابه GMLRS به کی یف ارسال شده است، تحقیقات رویترز این رقم را بیش از 5000 موشک در نوامبر گذشته نشان می دهد که بیشتر از 4600 لاکهید مارتین می تواند در یک سال تولید کند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که کمبود موتورهای موشک مانع تلاش های این شرکت برای افزایش تولید شده است. منبع این روزنامه گفت که دیگر سازندگان موشک مانند Raytheon Technologies نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند.


عضو ناتو اذعان دارد که سلاحی برای ارائه به اوکراین ندارد

لاکهید مارتین همچنین از موتورهای راکت سوخت جامد در موشک‌های ضدتانک جاولین خود استفاده می‌کند که بیش از 8500 مورد از آنها در سال گذشته به اوکراین ارسال شده است. طی بازدید پرزیدنت جو بایدن از تاسیسات تولید Javelin شرکت در آلاباما در ماه مه گذشته، جیم تایکلت، مدیرعامل این شرکت قول داد تا سال 2024 تولید موشک های شانه ای را دو برابر کند. با این حال، این شرکت و پنتاگون به وال استریت ژورنال گفتند که این تاریخ مشخص شده است. از آن زمان به سال 2026 عقب انداخته شد.

“ما فکر می کردیم می توانیم زودتر به آنجا برسیم” جی مالاو، مدیر مالی لاکهید مارتین به این روزنامه گفت.

سازندگان موشکی ایالات متحده مانند لاکهید مارتین و فناوری های ریتون، موتورهای موشکی خود را از یک تامین کننده به نام Aerojet Rocketdyne Holdings تامین می کنند. با این حال، اگرچه پنتاگون هفته گذشته قراردادی به ارزش 216 میلیون دلار به Aerojet برای افزایش تولید اعطا کرد، اما اعلام کرد که هنوز پس از آتش سوزی در یکی از کارخانه های خود در سال گذشته در حال بهبود است، در حالی که فروش این شرکت به غول هوافضا L3Harris Technologies هنوز در حال بررسی است. مقامات ضد انحصار

در حالی که تولید توپخانه موشکی و موشک های هدایت شونده ظاهراً با مشکل مواجه است، اوکراین نیز با کمبود گلوله های توپخانه معمولی دست و پنجه نرم می کند. اسناد افشا شده پنتاگون اخیراً حاکی از آن است که این کمبود، حمله بهاری برنامه ریزی شده توسط نیروهای کی یف را به تعویق می اندازد، در حالی که بنا بر گزارش ها، ایالات متحده به دنبال متحدان خود برای تکمیل ذخایر تخلیه شده خود است.

روسیه بارها هشدار داده است که هجوم تسلیحات غربی تنها درگیری در اوکراین را طولانی تر می کند. دخالت غرب “به تدریج در حال افزایش است” دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اوایل این ماه گفت و افزود که غرب از کیف حمایت می کند “نمی تواند بر نتیجه نهایی عملیات ویژه تاثیر بگذارد.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: