تلاش اوگاندا برای حفظ تنها فرودگاه خود از تصرف چین

تلاش اوگاندا برای حفظ تنها فرودگاه خود از تصرف چین

اوگاندا به دنبال اصلاح قرارداد وامی است که در سال 2015 با چین امضا کرد

روزنامه مانیتور به نقل از افراد مطلع گزارش داد که اوگاندا به دنبال اصلاح قرارداد وامی است که در سال 2015 با چین امضا کرد تا اطمینان حاصل کند که دولت کنترل تنها فرودگاه بین المللی این کشور را از دست نمی دهد.

بر اساس این گزارش، این کشور آفریقای شرقی برای توسعه فرودگاه Entebbe، 200 میلیون دلار از بانک صادرات و واردات چین وام گرفته است.

به گزارش مانیتور، از جمله بندهایی که دولت می خواهد تغییر دهد، نیاز اداره هوانوردی غیرنظامی اوگاندا به دنبال تاییدیه از وام دهنده چینی برای بودجه و برنامه های استراتژیک خود است. طبق این روزنامه، قانون دیگری الزام می کند که هر گونه اختلاف بین طرفین باید توسط کمیسیون داوری بین المللی اقتصادی و تجاری چین حل و فصل شود.

سخنگوی رگولاتور هوانوردی اوگاندا و مدیرکل امور آفریقایی چین در توئیت‌های جداگانه‌ای، تصرف فرودگاه توسط وام‌دهنده چینی را تکذیب کردند.

پروژه‌های «کمربند و جاده» چین با جنجال‌هایی در سراسر جهان همراه بوده است. در سریلانکا، دولت در سال 2017 موافقت کرد که در ازای 1.1 میلیارد دلار، یک بندر را به یک شرکت سرمایه گذاری به رهبری China Merchants Port Holdings به مدت 99 سال اجاره دهد. در پاکستان برنامه‌های اولیه برای ساخت بندر دریایی، جاده‌ها، راه‌آهن، خطوط لوله، ده‌ها کارخانه و بزرگترین فرودگاه در این کشور هنوز محقق نشده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)