تقویت کننده AstraZeneca به طور قابل توجهی آنتی بادی ها را در برابر Omicron تقویت می کند

تقویت کننده AstraZeneca به طور قابل توجهی آنتی بادی ها را در برابر Omicron تقویت می کند

سهام آسترا در اوایل معاملات لندن 0.3 درصد افزایش یافت. (فایل)

طبق مطالعات آزمایشگاهی در دانشگاه آکسفورد، دوز سوم واکسن کووید-19 شرکت AstraZeneca به میزان قابل توجهی سطوح آنتی بادی خنثی کننده علیه Omicron را افزایش داد.

شرکت داروسازی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد واکسنی که توسط آسترا و آکسفورد ساخته شده است، شاهد افزایش آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده به سطوحی مشابه با واکسن‌های پس از دو دوز در برابر نوع دلتا با تزریق تقویت‌کننده بود. این شرکت گفت که دوز سوم سطوح بالاتری از آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را نسبت به افرادی که به طور طبیعی از سویه‌های آلفا، بتا و دلتا بهبود یافته بودند، تولید کرد.

نتایج تا حد زیادی خبر خوبی برای واکسن است، که در غرب به عنوان یک تقویت کننده پس از اینکه واکسن های RNA پیام رسان در آزمایشات مختلف موثرتر بودند، کنار گذاشته شد. در این مطالعه 41 نفر مورد بررسی قرار گرفتند که دوز سوم دریافت کرده بودند.

سهام آسترا در اوایل معاملات لندن 0.3 درصد افزایش یافت.

داده‌های یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر نشان داد افرادی که با دو دوز واکسن آسترا واکسینه شده بودند، فعالیت خنثی‌کننده‌ای را در برابر Omicron حفظ کردند، اگرچه کاهش 36 برابری نسبت به سویه ویروس اصلی مشاهده شد.

گسترش سریع Omicron و توانایی آن در کاهش اولیه محافظت از آنتی بادی در بسیاری از واکسن ها، بسیاری از کشورها را به راه اندازی کمپین های تقویت کننده سریع سوق داد. بریتانیا به تنهایی بیش از 100000 مورد جدید ابتلا به کووید را در روز چهارشنبه برای اولین بار گزارش کرد که فشار زیادی بر بوریس جانسون، نخست وزیر، که در برابر اعمال محدودیت های بیشتر قبل از کریسمس مقاومت کرده است، افزایش داد.

شدت Omicron

با این حال، مطالعات اولیه در آفریقای جنوبی، اسکاتلند و انگلیس نشان می‌دهد که نوع بسیار جهش‌یافته Omicron نسبت به سویه دلتا احتمال کمتری دارد که بیماران را در بیمارستان بفرستد. این یافته‌ها امیدواری‌ها را افزایش می‌دهد که موارد کمتری از بیماری‌های شدید وجود داشته باشد، با این حال عفونی‌بودن بیشتر Omicron به این معنی است که همچنان می‌تواند خدمات بهداشتی را به شدت تحت تأثیر قرار دهد و نیاز به تقویت‌کننده‌ها را افزایش دهد.

جان بل، استاد پزشکی در آکسفورد و یکی از محققین این مطالعه، گفت: «بسیار دلگرم‌کننده است که می‌بینیم واکسن‌های کنونی پتانسیل محافظت در برابر Omicron را پس از افزایش دوز سوم دارند.» “این نتایج از استفاده از تقویت کننده های دوز سوم به عنوان بخشی از استراتژی های ملی واکسن، به ویژه برای محدود کردن گسترش انواع نگران کننده، از جمله Omicron، حمایت می کند.”

داده‌های Astra پس از انتشار مطالعاتی در مورد چگونگی مقاومت واکسن‌هایشان در برابر Omicron در هفته‌های اخیر توسط شرکت‌های Pfizer و Moderna منتشر شد. آزمایش‌های اولیه آزمایشگاهی Pfizer و شریک BioNTech SE نشان داد که ممکن است به دوز سوم واکسن کووید-19 آنها برای خنثی کردن Omicron نیاز باشد، زیرا محققان کاهش 25 برابری در آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده‌ای را که از دو دوز با این واریته مبارزه می‌کنند، مشاهده کردند.

Moderna همچنین دریافت که یک دوز تقویت کننده باعث افزایش سطح آنتی بادی علیه Omicron شد.

شرکت Novavax روز چهارشنبه گفت که واکسن آن یک پاسخ ایمنی موثر در برابر نوع آن ایجاد می کند، اما اضافه کرد که ممکن است نیاز به ساخت واکسن هدفمند Omicron باشد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)