تقریبا نیمی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا می خواهند سلطنت را کنار بگذارند – نظرسنجی – اخبار RT World

یک نظرسنجی نشان داده است که در صورت برگزاری همه پرسی، کانادا و استرالیا به جمهوری شدن رای خواهند داد

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از کشورهای خارج از کشور که پادشاه چارلز سوم در آنها رئیس دولت است، اگر فرصت داده شود، به جمهوری شدن رای می‌دهند.

نظرسنجی انجام شده توسط معاون رئیس سابق حزب محافظه کار، مایکل اشکرافت، نشان می دهد که شش کشور از 14 کشور در قلمرو مشترک المنافع بریتانیا – از جمله کانادا و استرالیا – ترجیح می دهند سلطنت را کنار بگذارند.

در میان پاسخ دهندگان استرالیایی، 42 درصد موافق جمهوری شدن بودند و 35 درصد مخالف این ایده بودند. طبق داده‌های اشکرافت، کانادا با 47 درصد تلاش برای جمهوری بودن و تنها 23 درصد مخالفت، شاهد اختلاف بیشتری بود.

این نظرسنجی نشان می دهد که باهاما، جامائیکا، جزایر سلیمان، و آنتیگوا و باربودا نیز به برکناری شاه چارلز از ریاست دولت رای خواهند داد.


اقامتگاه سلطنتی بریتانیا قبل از تاجگذاری هدف قرار گرفت

استدلال برای نتایج متفاوت به نظر می رسد. برخی از پاسخ دهندگان در کشورهای حوزه کارائیب استعمار گذشته را به عنوان انگیزه پاسخ های خود ذکر کردند، در حالی که در جاهای دیگر مردم گفتند که معتقدند جمهوری شدن مزایای ملموسی به همراه خواهد داشت. کانادا در میان چهار کشوری بود که نظرسنجی‌ها در آن‌ها از این دیدگاه حمایت می‌کردند که سلطنت یک است نهاد نژادپرستانه و استعماری و ما نباید با آن کاری داشته باشیم.

یک پاسخ دهنده استرالیایی در این نظرسنجی گفت: “بریتانیا درست مانند یک خاطره دور است. در هر صورت، ما فقط از هر کاری که ایالات متحده انجام می دهد پیروی می کنیم. یک شهروند کانادایی استدلال کرد که سلطنت است “دیگر برای روز مدرن واقعی نیست.”

یک نظرسنجی جداگانه که توسط اشکرافت قبل از تاجگذاری پادشاه چارلز در روز شنبه انجام شد، نشان داد که حمایت از سلطنت در بریتانیا همچنان بالاست، اما به نظر می رسد که این با احساسات فراتر از مرزهای بریتانیا در تضاد کامل است.

از دیگر کشورهای قلمرو پادشاه، تقریباً همه آنها از سلطنت حمایت جزئی داشتند. اینها شامل نیوزلند، بلیز و پاپوآ گینه نو هستند. تنها دو کشور از 14 کشور مورد بررسی – سنت وینسنت و گرنادین ها و تووالو – گفتند که با اکثریت قاطع به باقی ماندن رعیت ولیعهد بریتانیا رای خواهند داد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: