تغییر جنسیت در شناسنامه‌ها ساده‌تر شد – اخبار جهانی RT

نیوزلند قانون خودشناسی را وضع کرده است که اصلاح جنسیت ثبت شده در شناسنامه را آسان تر می کند. این الزام متقاضیان برای ارائه مدارک دال بر انجام مراحل تغییر جنسیت را حذف می کند.

پارلمان این کشور روز پنجشنبه به اتفاق آرا به تصویب این لایحه با عنوان «لایحه ثبت ولادت، وفات، ازدواج و نسبی» رأی داد. پس از اجرایی شدن، قانون جدید به افراد ترنسجندر، اینترسکس، دارای تنوع جنسیتی و تاکاتاپوی (کلمه مائوری برای دگرباشان جنسی) اجازه می دهد تا جنسیت خود را بر اساس نحوه شناسایی خود اعلام کنند.

اگرچه مقررات تشخیص جنسیت خود در شناسنامه در سال 2018 ارائه شد، متقاضیان همچنان باید ثابت می‌کردند که تحت عمل جراحی تغییر جنسیت یا سایر درمان‌های پزشکی قرار گرفته‌اند تا جنسیت خود را بر اساس هویت جنسی تغییر دهند.

“امروز یک روز افتخار در تاریخ Aotearoa است.” جان تینتی، وزیر امور داخلی کشور، با اشاره به نام مائوری نیوزلند گفت. پارلمان به فراگیر بودن و علیه تبعیض رأی داده است.»

ادامه مطلب


دولت هلند برای عقیم سازی افراد ترنس عذرخواهی کرد

با اشاره به اینکه قانون تغییر خواهد کرد “تفاوت واقعی ایجاد کنید” برای اقلیت های جنسیتی کشور، تینتی افزود که به ویژه از جوانان حمایت خواهد کرد و به آنها کمک خواهد کرد “نمایندگی بر هویت آنها، که سلامت روان و احساس رفاه آنها را ارتقا می دهد.”

18 ماه دیگر طول می کشد تا مقررات لازم الاجرا شود و در طی آن جزئیات دیگر بررسی خواهد شد. این سؤالات شامل سؤالاتی در مورد اینکه چه کسی مجاز به پشتیبانی از برنامه های جوانان است، چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که نشانگرهای جنسیت در شناسنامه برای گزینه های غیر باینری و فرهنگی در نظر گرفته می شود، و برای افرادی که بیش از حد به دنبال تغییر جنسیت هستند چه شرایطی وجود دارد. یک بار.

این قانون با گروه‌های زنان مخالف هویت جنسی خود به این دلیل که حقوق و حمایت‌های زنان را از بین می‌برد، بحث‌برانگیز بود. نیکولا گریگ، سخنگوی زنان حزب ملی اپوزیسیون، به نمایندگان مجلس گفت که در حالی که حزب او از این قانون حمایت می کند، مهم است که “محدوده کامل دید” هنگام مناظره “سیاست و ایده های پیچیده.”

اما تینتی با مخالفت با این لایحه مخالفت کرد. با توجه به اینکه “زن ستیزی ترنس هنوز هم زن ستیزی است” او گفت “افراد واقعی… مورد تحقیر، تمسخر و تبعیض قرار گرفته اند” برای خواستن “برای اینکه همان چیزی که هستند پذیرفته شوند و با وقار و احترام با آنها رفتار شود.”