تعداد تلفات گردبادهای ایالات متحده به 94 افزایش یافت، امدادگران برای یافتن بازماندگان به رقابت می پردازند

تعداد تلفات گردبادهای ایالات متحده به 94 افزایش یافت، امدادگران برای یافتن بازماندگان به رقابت می پردازند

کتی اونن، شهردار آن، گفت که شهر میفیلد در غرب کنتاکی به “چوب کبریت” کاهش یافته است.

پس از آنکه گردبادها دست کم 94 نفر را کشتند و شهرها را ویران کردند و خدمه اورژانس با زمان برای یافتن ده ها ناپدید از یک کارخانه فروریخته کنتاکی در حال تلاش برای یافتن ده ها مفقود هستند، امدادگران آمریکایی روز یکشنبه به شدت به جستجوی بازماندگان پرداختند.

پرزیدنت جو بایدن موج طوفان‌ها، از جمله موجی که بیش از 200 مایل (320 کیلومتر) را طی کرد، “یکی از بزرگترین” طوفان‌ها در تاریخ آمریکا نامید.

بایدن متزلزل که متعهد به حمایت از ایالت‌های آسیب‌دیده شده بود، در اظهارنظرهای تلویزیونی گفت: «این یک تراژدی است. و ما هنوز نمی دانیم که چه تعداد جان باخته و میزان خسارت کامل است.»

در حالی که تعداد کشته‌ها افزایش می‌یابد، تعداد زیادی از افسران جستجو و نجات به شهروندان حیرت‌زده در سرتاسر قلب ایالات متحده کمک می‌کنند تا یک شبه آوار خانه‌ها و مشاغل خود را غربال کنند.

اندی بشیر، فرماندار ایالت روز یکشنبه در حالی که تلفات تایید شده را 10 نفر افزایش داد، گفت: تنها در کنتاکی بیش از 80 نفر کشته شده اند که بسیاری از آنها کارگران یک کارخانه شمع سازی در میفیلد هستند.

و پیش بینی تلخ بود. بشیر به CNN گفت: «این تعداد از 100 فراتر خواهد رفت.

در همین حال، حداقل شش نفر در یک انبار آمازون در ایلینویز جان خود را از دست دادند، جایی که در شیفت شب مشغول پردازش سفارشات قبل از کریسمس بودند.

خدمه اورژانس در طول شب تا یکشنبه در هر دو مکان کار کردند، اما اظهارات غم انگیز فرماندار کنتاکی نشان داد که ساکنان ایالت او باید برای بدترین شرایط آماده باشند.

بشیر گفت: از 110 کارمندی که جمعه شب در کارخانه شمع کار می کنند، “حدود 40 نفر از آنها نجات یافته اند و من مطمئن نیستم که شاهد نجات دیگری باشیم.”

او گفت: «برای آن دعا می‌کنم، اما «معجزه‌ای باورنکردنی خواهد بود» اگر قربانیان بیشتری از کارخانه‌ها زنده پیدا شوند.

در حالی که آمریکایی‌ها با بی‌حجم فاجعه دست و پنجه نرم می‌کردند، پاپ فرانسیس گفت که برای قربانیان گردباد کنتاکی دعا می‌کند.

ولادیمیر پوتین، همتای روسی بایدن، در فاصله ای از روابط پرتنش دوجانبه، گفت که کشورش در غم و اندوه کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند شریک است و ابراز امیدواری کرد که قربانیان به سرعت بر عواقب گردباد غلبه کنند.

این فاجعه بسیاری از آمریکایی ها، از جمله مقاماتی را که پس از گردبادها و دیگر طوفان های بزرگ کار کرده اند، تکان داده است.

بشیر روز شنبه گفت: “این رویداد بدترین، ویرانگرترین و مرگبارترین رویداد گردباد در تاریخ کنتاکی است.”

ویرانی شبیه هر چیزی است که در زندگی ام دیده ام، و در بیان آن با کلمات مشکل دارم.»

رئیس آژانس مدیریت اضطراری فدرال ایالات متحده، دین کریسول، قرار بود یکشنبه وارد کنتاکی شود.

بشیر گفت که بزرگترین گردباد در میان انبوهی که در جنوب و غرب میانه ایالات متحده در هم کوبید، بیش از 200 مایل (320 کیلومتر) در امتداد زمین غوغا کرده بود که یکی از طولانی ترین گردبادهای ثبت شده است.

طوفان طوفانی 219 مایلی در میسوری در سال 1925 طولانی ترین طوفان ایالات متحده تا کنون در طول زمین ردیابی شده است. این طوفان 695 قربانی گرفت.

“به امید معجزه”

کتی اونن، شهردار آن، گفت که شهر میفیلد در غرب کنتاکی به “چوب کبریت” کاهش یافته است.

اونان یکشنبه به NBC گفت: «همیشه امیدی برای بازماندگان در میان مفقودین وجود دارد». ما امیدواریم در روزهای آینده معجزه کنیم.»

این شهر 10000 نفری توسط مقامات به عنوان “زمین صفر” توصیف شد و پس از آخرالزمان ظاهر شد: بلوک های شهر تسطیح شدند. خانه‌ها و ساختمان‌های تاریخی که تا ورقه‌هایشان شکسته شده است. تنه درختان از شاخه های خود جدا شده اند. واژگونی خودروها در مزارع

برخی از تزئینات کریسمس هنوز در کنار جاده دیده می شد.

دیوید نورسورثی، یک سازنده 69 ساله در میفیلد، گفت طوفان سقف و ایوان جلویی او را در حالی که خانواده در یک پناهگاه پنهان شده بودند منفجر کرد.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما هرگز چنین چیزی در اینجا نداشتیم.

در یکی از نمایش‌های قدرت طوفان‌ها، زمانی که باد یک قطار ۲۷ واگنی را در نزدیکی ارلینگتون، کنتاکی از ریل خارج کرد، یک خودرو در ارتفاع ۷۵ یاردی بالای یک تپه منفجر شد و دیگری روی خانه‌ای فرود آمد. به کسی آسیبی نرسید.

مرگ و میر در چندین ایالت

گزارش ها تعداد کل گردبادها را در سراسر منطقه حدود 30 مورد نشان می دهد.

حداقل 14 نفر در سایر ایالت های طوفان زده از جمله شش نفر در تاسیسات آمازون در ایلینوی کشته شدند.

چهار نفر در تنسی کشته شدند، دو نفر در آرکانزاس جان باختند، در حالی که میسوری دو تلفات را ثبت کرد. گردبادها نیز در می سی سی پی فرود آمدند.

بایدن گفت که قصد دارد به مناطق آسیب دیده سفر کند.

کارگران آمازون به دام افتادند

در انبار آمازون در شهر ادواردسویل در جنوب ایلینوی، حدود 100 کارگر در داخل آن گیر افتاده اند.

جیمز وایتفورد، رئیس آتش نشانی ادواردزویل به خبرنگاران گفت: “ما 45 پرسنل را شناسایی کردیم که به سلامت از ساختمان خارج شدند و 6 نفر جان باختند.”

اما او گفت که این عملیات از امداد و نجات به تمرکز “فقط بر بهبودی” تبدیل شده است، که این نگرانی ها را تشدید می کند که تلفات افزایش یابد.

جف بزوس، رئیس آمازون گفت که از این مرگ‌ها “دلشکسته” شده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)