تظاهرات گسترده علیه محدودیت‌های کووید-19 شرق آلمان را درنوردید – RT World News

هزاران نفر در خیابان‌های چندین شهر در آلمان شرقی سابق آمدند تا ناامیدی خود را از محدودیت‌های ویروس کرونا و دستورات واکسن معرفی شده در بحبوحه گسترش نوع Omicron ابراز کنند.

حدود 3500 تظاهرکننده روز دوشنبه در اعتراض به محدودیت‌ها در ماگدبورگ، مرکز ایالت زاکسن-آنهالت آلمان شرکت کردند. معترضان با شعار دادن به مرکز شهر راهپیمایی کردند “مقاومت!” و شعارهای دیگر علیه اقدامات گسترده اعمال شده به دلیل گسترش سریع سویه جدید کووید-19 در اروپا.

تنها روز دوشنبه حدود 30 تظاهرات جداگانه، که اکثریت آنها علیه سیاست دولت در برابر ویروس کرونا بود، در زاکسن-آنهالت برگزار شد. حدود 1500 نفر در هالبرشتات، شهری با بیش از 40000 نفر به خیابان ها آمدند.

در ویتنبرگ که حدود 46000 نفر در آن زندگی می کنند، حدود 1300 نفر برای تظاهرات شرکت کردند.

تظاهرات کوچک تری در نائومبورگ، کوئرفورت، شونبک، آشرسلبن و دسائو و غیره برگزار شد.

«مردم به میزان قابل توجهی در تظاهرات شرکت کردند [this week] نسبت به هفته گذشته،” رسانه های محلی با استناد به تخمین های پلیس گزارش دادند. احساسات اعتراضی در ایالت شرقی آلمان افزایش یافته است.

در واکنش به اعتراضات، نماینده محلی حزب ضد نظام AfD (آلترناتیو برای آلمان) بیان “همبستگی کامل” با مخالفان اقدامات سختگیرانه ویروس کرونا، آنها را فراخوانی کردند “مردم صلح جو کاملا عادی” که مطالبه خود را دارند “آزادی های مدنی.”

تظاهرات بدون حادثه ادامه یافت، و هیچ گزارشی مبنی بر دستگیری یا زد و خورد بین تظاهرکنندگان ضد قیمومت و تظاهرات متقابلی که ده ها نفر را در ماگدبورگ به همراه داشت، گزارش نشده است.

موجی از تظاهرات آلمان را فراگرفته است زیرا برلین محدودیت های جدیدی را در میان ترس Omicron وضع کرده است، مانند قانون جدیدی که واکسن کووید-19 را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی اجباری می کند.

علیرغم افزایش نارضایتی عمومی نسبت به محدودیت‌ها، اولاف شولز، صدراعظم جدید آلمان، این تصور را که کشور در مورد این موضوع دوپاره شده است را رد کرد و قول داد که صدراعظم برای واکسینه‌شدگان و واکسینه نشده باشد. استولز اضافه کرد که دومی باید متقاعد شود که واکسن کووید-19 را دریافت کند و گفت که او “هنوز دوست دارم آنها را متقاعد کنم که واکسیناسیون منطقی است.”