تظاهرات کنندگان علیه دستور واکسن در مونیخ راهپیمایی کردند (ویدئو) – اخبار RT World

روز چهارشنبه در مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان، اعتراضی علیه دستور معلق واکسن و سایر محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر برگزار شد. دولت جدید کشور امیدوار است در اوایل سال آینده واکسیناسیون اجباری داشته باشد.

دویچه پرس آجنتور به نقل از پلیس گزارش داد که حدود 1000 نفر عصر چهارشنبه در میدان ویتلزباخ تجمع کردند.

مخالفان واکسیناسیون اجباری و محدودیت های شدید همه گیر، بنرهایی را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود مونیخ از حقوق و آزادی ها دفاع می کند. برخی پرچم های باواریا را در دست داشتند و فریاد می زدند “آزادی” همانطور که آنها راهپیمایی کردند.

پلیس گفت هیچ حادثه مهمی رخ نداده است. بیش از 600 نفر هفته گذشته در تظاهرات مشابهی در مونیخ شرکت کردند، جایی که پلیس چندین نفر را پس از خودداری برخی از حاضران از پوشیدن ماسک دستگیر کرد. در روزهای اخیر تظاهراتی در شهرهای دیگر برگزار شده است.

رهبران فدرال و منطقه ای در اوایل این ماه توافق کردند که محدودیت های سخت تری را برای افراد واکسینه نشده اعمال کنند. اولاف شولتز، صدراعظم جدید آلمان، گفته است که واکسیناسیون اجباری باید تا اوایل فوریه یا مارس اعمال شود، در صورتی که این اقدام توسط پارلمان تصویب شود.

شولز روز چهارشنبه به رادیو تلویزیون ملی ARD گفت که علیرغم مخالفت، ناامید باقی خواهد ماند. «فقط به این دلیل که یک اقلیت پر سر و صدا موضع بسیار رادیکالی اتخاذ می کند، ما نباید تصور کنیم که کل جامعه دوپاره شده است. من فکر می‌کنم این نگاه اشتباهی است.» صدراعظم گفت