تظاهرات چک ها علیه دولت “جنگ طلب” – RT World News

هزاران نفر در پراگ تجمع کردند تا از مقامات درخواست کنند که توجه خود را از کمک به اوکراین و رویارویی با مشکلات داخلی معطوف کنند

هزاران نفر روز یکشنبه در مرکز شهر پراگ تظاهرات کردند و استدلال کردند که دولت چک به جای مقابله با بحران انرژی و تورم بالا در داخل، منابع زیادی را برای کمک به اوکراین برای مبارزه با روسیه اختصاص می دهد. بسیاری از نخست وزیر پتر فیالا می خواهند استعفا دهد.

راهپیمایی «چکی در برابر فقر» توسط حزب مخالف قانون، احترام، تخصص (PRO 2022) رهبری شد. معترضان در میدان Wenceslas تجمع کردند و آنچه را یکی خواند محکوم کردند “دولت دروغگو” و حمل بنرهایی که روی آن نوشته شده بود “نه به جنگ” و از ناتو خارج شوید.

یاروسلاو فولدینا، نماینده حزب آزادی و دموکراسی مستقیم خطاب به جمعیت گفت که دولت باید قبل از اینکه کشور را ویران کند، برود.»

یک معترض به نام رناتا اوربانووا به خبرگزاری فرانسه گفت که دولت است “پر از جنگ افروزان” سازمان بهداشت جهانی ما را از لحاظ اقتصادی متضرر می کنند.


آژانس بین المللی انرژی نسبت به کاهش تولید اوپک پلاس هشدار داد

گروهی از مردم با پرچم های اوکراین در حمایت از کی یف در همان زمان در مرکز پایتخت تجمع کردند. اعضای اردوگاه های مخالف بر سر یکدیگر فریاد زدند، اما در نهایت توسط پلیس از هم جدا شدند.

ماه گذشته تظاهرات ضد دولتی مشابهی برگزار شد. در این مراسم بیش از ده نفر دستگیر شدند و درگیری با پلیس آغاز شد.

بر اساس نظرسنجی که در ماه ژانویه توسط موسسه نظرسنجی Median منتشر شد، هزینه ماهانه زندگی برای اکثر چک‌ها افزایش یافته است و تا 70 درصد از خانواده‌ها مجبور شدند به اقدامات ریاضتی متوسل شوند.

در عین حال، پراگ تسلیحات سنگین از جمله 89 تانک را به اوکراین رسانده و از تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه روسیه حمایت کرده است. به گزارش یورونیوز، بیش از 460000 پناهجوی اوکراینی پس از فوریه 2022 وارد جمهوری چک شدند و حدود 300000 نفر از آنها هنوز در این کشور هستند.

سال گذشته، پارلمان چک قانونی را با هدف کمک به پناهندگان تصویب کرد که اخیراً تا آوریل 2024 تمدید شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: