ترامپ جدول زمانی را برای پایان دادن به درگیری اوکراین تعیین می کند – RT World News

این نماینده جمهوریخواه مدعی شد که اگر در سال 2024 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند مسکو و کی یف را مجبور به توقف درگیری ها کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، قول داده است که در صورت انتخاب مجدد در سال 2024، به سرعت به خونریزی در اوکراین پایان دهد. این جمهوری خواه همچنین سیاست خارجی جو بایدن، رئیس جمهور کنونی، را به باد داد و مدعی شد که جهان را به مکانی خطرناک تر تبدیل کرده است.

ترامپ روز جمعه در صحبت با حامیان خود در فورت مایرز فلوریدا گفت:حتی قبل از اینکه به دفتر بیضی برسم، اندکی پس از پیروزی در ریاست جمهوری، جنگ وحشتناک بین روسیه و اوکراین را حل و فصل خواهم کرد. خیلی سریع حلش میکنم

او توضیح داد که او «دانستن[s] هر دوولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر زلنسکی رهبر اوکراین.

ترامپ که از سال 2017 تا 2021 رئیس جمهور بود، مدعی شد که «کنار آمدنبا رئیس دولت روسیه و اینکه پوتین اگر ترامپ روی کار بود کمپین نظامی خود را علیه اوکراین آغاز نمی کرد.


ترامپ قول داد در 24 ساعت به درگیری اوکراین پایان دهد

هنوز هم انجام آن برای من بسیار آسان است،جمهوری خواه با اشاره به پایان دادن به درگیری که بیش از یک سال است ادامه دارد، اصرار کرد.

وی در ادامه مدعی شد که رهبران کشورهای دیگر به دلیل رفتار ضعیف وی با سیاست خارجی آمریکا، احترام خود را برای ایالات متحده تحت رهبری بایدن از دست داده اند. ترامپ برای به دست آوردن مجدد آن استدلال کرد:شما به گلوله نیاز ندارید، به تانک نیاز ندارید، به هیچ نوع سلاحی نیاز ندارید، فقط به عقل سلیم نیاز دارید.

رئیس جمهور سابق آمریکا خود را به عنوان “تنها نامزدکه می تواند قول دهد که از درگیر شدن ایالات متحده در جنگ جهانی سوم جلوگیری کند. اگر “این افراد بی کفایتبا این حال، در سمت خود باقی بمانیدجنگی خواهد بود که شبیه هیچ جنگی نیستترامپ هشدار داد که با طرف های متخاصم که از سلاح هسته ای استفاده می کنند.

ماه گذشته، نامزد جمهوری خواه حداقل در دو نوبت علناً اعلام کرد که 24 ساعت طول می کشد تا روسیه و اوکراین به جنگ پایان دهند و در صورت انتخاب مجدد او مذاکره کنند.

مذاکرات بین کیف و مسکو در آوریل گذشته توسط رهبری اوکراین به حالت تعلیق درآمد. کی‌یف ارتش روسیه را متهم به ارتکاب جنایات در چندین حومه کیف کرد، ادعایی که مسکو آن را رد کرده است.

در اکتبر سال گذشته، رئیس‌جمهور زلنسکی فرمانی را امضا کرد که در آن مذاکره با همتای روس خود رد شد. این دستور پس از آن صادر شد که روسیه چهار منطقه اوکراین را پس از همه پرسی جذب کرد.

کرملین بر این باور است که تا زمانی که کی‌یف از ادعای خود بر سرزمین‌ها صرف نظر کرده و با شرایط روسیه موافقت کند، اصولاً برای مذاکرات صلح باز است.

اوکراین نیز به نوبه خود می گوید مصمم است این موضوع را با پیروزی در درگیری در میدان جنگ حل کند.