ترامپ این آهنگ التون جان را برای کیم کره شمالی پخش کرد – RT World News

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شده است که آهنگ «مرد موشکی» التون جان را برای کیم جونگ اون پخش کرده و در یکی از ملاقات‌هایشان یک کاست از این آهنگ را به رهبر کره شمالی هدیه داده است.

ترامپ در اولین شب از «تور تاریخی» چهار روزه خود در سان رایز، فلوریدا در روز شنبه، به یاد آورد که وقتی آن دو با هم ناهار خوردند، نواری از آهنگ را به کیم هدیه داد.

او گفت که از کیم پرسیده است که آیا از آن خبر دارد یا نه، و وقتی کیم پاسخ داد نمی‌داند، یک نوار کاست آلبوم و دستگاهی به او داد تا آن را پخش کند. “من مطمئن شدم که دستگاه در کره جنوبی ساخته نشده است.” ترامپ به حضار خندان گفت.

من آن را به سرعت برای او پخش کردم و گفتم: “به شما لطفی کردم، زیرا شما عاشق ارسال موشک به همه جا هستید.” ترامپ گفت و مدعی شد که در ادامه لقب «راکت‌من» را که به رهبر کره شمالی داده بود توضیح داد و دیدگاهی شبیه استنلی کوبریک از کیم ترسیم کرد.

من تو را Rocketman صدا کردم – عالی بود – چون می‌توانستم تو را ببینم، می‌توانستم تو را تصور کنم، مثل نشستن روی اسب، روی زین، نشستن روی موشکی که بر فراز ژاپن پرواز می‌کند.

ترامپ در سال 2017 نام «راکتمن» را ابداع کرد و بارها از آن برای ارجاع به کیم استفاده کرد. او نه در مورد واکنش کیم به هدیه و توضیح او درباره نام توضیح داد و نه دقیقاً زمان وقوع این ملاقات را فاش کرد.

اهدای یک کپی از آهنگ موفق سال 1972 توسط ترامپ به کیم موضوع شایعات بوده است، اما رئیس جمهور سابق پیش از این هرگز به طور علنی به این موضوع اشاره نکرده بود. در سال 2018، گزارش های رسانه ای به نقل از منابع دیپلماتیک ایالات متحده، روایت متفاوتی از این رویداد ارائه کردند.

این گزارش‌ها ادعا می‌کردند که ترامپ صرفاً با کیم درباره این آهنگ صحبت کرده و به مایک پمپئو وزیر امور خارجه وقت دستور داده است تا نسخه‌ای از آن را دریافت کند. آنها ادعا کردند که دیپلمات بعداً نوار کاست را همراه با نامه ای از ترامپ برای کیم آورد. وزارت خارجه آمریکا این روایت را تکذیب کرد، اما تاکید کرد که پمپئو چنین کاری نکرده است.