ترامپ از «گزینه‌های نظامی» علیه کارتل‌های مکزیکی حمایت می‌کند – رسانه – اخبار RT World

رئیس جمهور سابق وعده داده است که در صورت انتخاب مجدد، نیروهای ویژه ایالات متحده را برای ” وارد کردن حداکثر خسارت” به کارتل های مواد مخدر اعزام کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده از چند مشاور سیاسی خواسته است تا این موضوع را تنظیم کنند “نقشه های نبرد” رولینگ استون گزارش داده است که با کارتل های مکزیکی در حالی که قصد دارد در سال 2024 به کاخ سفید بازگردد. ترامپ در زمانی که هنوز در قدرت بود، باندهای مواد مخدر را که در آن سوی مرزها فعالیت می کردند، به عنوان تروریستی تهدید کرد، اما بعداً مسیر خود را تغییر داد.

نامزد ریاست جمهوری 2024 به دنبال یک “گستره گزینه های نظامی” از مشاوران کمپین، از جمله “اعتصاباتی که توسط دولت مکزیک تحریم نشده اند” این رسانه روز جمعه به نقل از دو منبع ناشناس آشنا با این بحث ها گزارش داد.

«حمله به مکزیک، یا هر چیزی که می‌خواهید اسمش را بگذارید، چیزی است که رئیس‌جمهور ترامپ گفته است که می‌خواهد برای آن «نقشه‌های جنگی» ترسیم شود.» یکی از منابع به رولینگ استون گفت. او از فرصت‌های از دست رفته دوره اول خود شکایت کرده است و افراد زیادی در اطراف او هستند که خواهان فرصت‌های از دست رفته کمتر در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ هستند.

کارکنان چندین طرح مختلف را به رئیس جمهور سابق ارائه کرده اند که برخی از آنها شامل اقدام نظامی یکجانبه و استقرار نیروهای آمریکایی در مکزیک بدون اجازه مقامات محلی است.


پیگرد قانونی دونالد ترامپ او را به بازی انتخاباتی بازگردانده است

یک گزینه بالقوه در یک مقاله سیاستی اکتبر 2022 از مرکز نوسازی آمریکا (CRA)، یک اتاق فکر که با ترامپ و جنبش گسترده تر MAGA او همسو است، مشخص شد. این سند با عنوان «زمان جنگ با کارتل‌های مواد مخدر فراملی» از دولت جمهوری‌خواه بعدی می‌خواهد تا به قاچاقچیان مواد مخدر حملات مسلحانه انجام دهد. اجساد در حال رشد آمریکایی های مرده در اثر مسمومیت با فنتانیل.

در این سند تاکید شده است این امری حیاتی است که مکزیک به این باور نرسد که آنها دارای حق وتو هستند تا از انجام اقدامات لازم برای تامین امنیت مرزها و مردم خود توسط ایالات متحده جلوگیری کنند.

ترامپ قبلاً متعهد شده بود به وزارت دفاع دستور دهید تا از نیروهای ویژه، جنگ سایبری و سایر اقدامات آشکار و پنهان برای وارد کردن حداکثر خسارت به رهبری، زیرساخت ها و عملیات کارتل استفاده مناسب کند. باید در انتخابات 2024 پیروز شود.

زمانی که من رئیس جمهور هستم، این سیاست ایالات متحده خواهد بود که کارتل ها را سرنگون کند، همانطور که ما داعش و خلافت داعش را سرنگون کردیم. او در بیانیه ای در اوایل سال جاری گفت.

به عنوان رئیس جمهور، ترامپ همچنین علناً بررسی کرد که آیا کارتل های مکزیکی را به عنوان سازمان های تروریستی معرفی کند یا خیر، اما بعداً پس از گفتگو با همتای مکزیکی خود آندرس مانوئل لوپز اوبرادور موافقت کرد که این اقدام را لغو کند. با این وجود، ترامپ پس از تهدید به اعمال تعرفه های جدید، با موفقیت مکزیکوسیتی را تحت فشار قرار داد تا حدود 15000 سرباز را برای کمک به امنیت مرز با ایالات متحده مستقر کند.

بیشتر بخوانید:
مکزیک برای کمک به چین مراجعه می کند

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: