تخلیه نیروهای سیل شدید در فرانسه (ویدئو) – اخبار جهانی RT

چندین منطقه در جنوب غربی فرانسه پس از دو تا سه هفته بارندگی در شبانه روز دچار سیل شده اند. بارش شدید باعث طغیان رودخانه ها و رانش زمین در برخی مناطق شد و ساکنان را مجبور به فرار کرد.

سازمان هواشناسی فرانسه، Meteo France، هشدار قرمز را در بخش‌های Pyrenees-Atlantiques و Landes صادر کرده و بارش باران را به عنوان یک بارندگی توصیف کرده است. از نظر مدت زمان و مقادیر مورد انتظار قابل توجه است [to fall]” حدود 11 بخش دیگر در وضعیت هشدار نارنجی قرار دارند.

استان پیرنه آتلانتیک به ساکنان هشدار داده است که رعایت کنند “بزرگترین هوشیاری” و “پرهیز از سفر” در این منطقه، پس از افزایش سطح آب، بخش‌هایی از بزرگراه‌ها در نزدیکی شهر اصلی بایون زیر آب رفت. یک خط ریلی که بایون و سایر بخش‌های منطقه را به هم متصل می‌کند نیز پس از رانش زمین بسته شده است.

“آب شروع به هجوم به بزرگراه کرده است” اریک اسپیتز بخشدار منطقه به BFMTV گفت که حدود 50 نفر باید از ناحیه پتی بایون در محل تلاقی رودخانه های آدور و نیو تخلیه شوند. دسترسی به Nive پس از اینکه رودخانه از کرانه های آن عبور کرد و به سطح آب نزدیک به رکورد رسید، ممنوع شده است.

“سرریزهای مخرب” همچنین در تعدادی از رودخانه های دیگر از جمله Nivelle، Saison، Gaves d’Oloron و Pau، Adour و Arros گزارش شده است. بخشدار خاطرنشان کرد که حدود 148 آتش نشان و 62 افسر پلیس در مجموع با 230 مورد اضطراری برخورد می کنند.

چندین ویدئوی نمایشی از طغیان رودخانه ها و خیابان های سیل زده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. به نظر می رسد که آب بر خاکریزها غلبه کرده و به ماشین های پارک شده در خیابان رسیده است. تصاویر دیگر سیلابی را نشان می‌داد که با سرعت در حال عبور از خانه‌ها بود.

در همین حال، اسپیتز هشدار داد که طی چند ساعت آینده مهلت کمی وجود خواهد داشت، زیرا پیش‌بینی‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌کنند بارندگی‌های شدیدتری در راه است. فرمانداری با انتشار بیانیه ای به ایجاد واحد بحران و تعطیلی برخی مدارس و دانشکده ها اشاره کرد. یک مهد کودک و یک خانه سالمندان در نزدیکی رودخانه نیوه نیز تخلیه شد.

در اوایل روز، رانش زمین ساکنان روستایی در نزدیکی مرز با اسپانیا را مجبور به ترک خانه های خود کرد. حدود 20 نفر از این منطقه تخلیه شدند.