تحقیقات مربوط به پولشویی مرتبط با پادشاه سابق لغو شد – RT World News

دادستانی سوئیس پرونده پولشویی مرتبط با خوان کارلوس، پادشاه سابق اسپانیا را رد کرد. علیرغم اینکه دریافتند صندوق خارج از کشور او 100 میلیون دلار از عربستان سعودی دریافت کرده است، آنها نتوانستند ثابت کنند که این یک پرداخت “غیرقانونی” است.

پرونده فساد مالی پرمخاطب روز دوشنبه به پایان رسید و دادستان ایو برتوسا بسته شدن این تحقیقات را اعلام کرد.

بازرسان ثابت کردند که یک بنیاد پانامایی که مالک اصلی آن خوان کارلوس اول بود، کمک مالی بزرگی از عربستان سعودی دریافت کرده بود. با این حال، این مقام فاش کرد که این تحقیق نتوانست هیچ ارتباطی بین آن کمک مالی و قراردادهای اعطا شده به شرکت های اسپانیایی برای ساخت یک اتصال ریلی سریع در عربستان سعودی سه سال بعد ایجاد کند.

تحقیقات نشان داد که خوان کارلوس اول در واقع 100 میلیون دلار در حساب بنیاد Lucum در Mirabaud & Cie SA در ژنو از وزارت دارایی عربستان در 8 اوت 2008 دریافت کرده است. برتوسا گفت.

ادامه مطلب


پادشاه سابق اسپانیا پس از انفجار رسوایی فساد در راه آهن عربستان اعلام کرد کشورش را ترک می کند

این پرونده در ابتدا در سال 2018 و در پی گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه پادشاه سابق اسپانیا ادعا می‌کرد دریافت کرده بود، آغاز شد. کمیسیون های غیرقانونی برای قراردادهای خارج از کشور، وجوه نابسامان خود را در حساب های بانکی سوئیس و خارج از کشور ذخیره می کرد.

در حالی که هیچ اتهامی علیه خود پادشاه سابق مطرح نشد، این پرونده به همکاران او، از جمله معشوق سابقش، کورینا زو سین-ویتگنشتاین، نیز مربوط بود. معشوقه پادشاه مظنون بود که مبلغی نزدیک به 9 میلیون دلار از کویت و بحرین به حساب خود دریافت کرده است. همه اتهامات علیه او و سایر افرادی که ادعا می‌شد در این امر دخیل بوده‌اند اکنون کنار گذاشته شده‌اند.

در حالی که خوان کارلوس اول – که در حال حاضر در امارات متحده عربی زندگی می کند – هیچ اظهارنظر عمومی در مورد این پرونده نگفته است، زو سین-ویتگنشتاین از بسته شدن این تحقیقات استقبال کرد. در بیانیه ای کتبی در روز دوشنبه، او ادعا کرد که برخی نامشخص است “خطاکاران اصلی” بدون تحقیق باقی ماند و “به آنها زمان داده شده است تا فعالیت های خود را پنهان کنند” در حالی که تحقیقات ادامه داشت.

“امروز بالاخره در تحقیقات سه ساله ای که توسط دادستان سوئیس انجام شد از هر نوع تخلفی تبرئه شدم.” زو سین ویتگنشتاین بیان کرد. بی گناهی من در ابتدا آشکار بود و این قسمت به عنوان بخشی از کمپین سوء استفاده مداوم علیه من توسط برخی از منافع اسپانیایی به من آسیب بیشتری زد.

ظاهراً تنها نهادی که در نتیجه رسوایی فساد با مجازات مواجه شده است، بانک Mirabaud است که به دلیل عدم گزارش صحیح حساب به دلیل فعالیت های مالی مشکوک، 50000 فرانک سوئیس (54100 دلار) جریمه شده است. بانک این جریمه را پذیرفت و از بسته شدن روند رسیدگی استقبال کرد و اظهار داشت که شکست ادعایی آن مربوط به حساب مرتبط با پادشاه سابق نیست.