تجاوزگر فیسبوکی آفریقای جنوبی در تانزانیا دستگیر شد

تابو بستر: متجاوز فیسبوک آفریقای جنوبی در تانزانیا دستگیر شد

جنایتکار مخوف آخر هفته گذشته در تانزانیا دستگیر شد. (تصویر نماینده)

یک جنایتکار مخوف که به دلیل جنایات فجیع در زندانی در آفریقای جنوبی در حال گذراندن حبس ابد بود، با جعل مرگ خود با کمک نگهبانان از زندان فرار کرد. او توسط پلیس در تانزانیا دستگیر شده و او را به کشورش بازگردانده است.

به گفته تابو بستر، متجاوز و قاتل 35 ساله که توسط مقامات تانزانیا به آفریقای جنوبی اخراج می شود، به همراه دوست دخترش دکتر ناندیفا ماگودومانا و یک تبعه موزامبیکی به نام زکریا آلبرتو روز جمعه دستگیر شدند. CNN.

بهکی سل، وزیر پلیس آفریقای جنوبی به خبرنگاران گفت که این سه نفر دارای چندین پاسپورت بودند که هر کدام مهر نشده بودند و تنها 10 کیلومتر با عبور از کنیا فاصله داشتند. بستر به زندان مرکزی ماکزیموم Kgosi Mampuru در پرتوریا فرستاده شد و در آنجا از نزدیک تحت نظر خواهد بود.

ما در حال نظارت 24-7 بر او هستیم. همچنین در حال تماس 24-7 با او با مقامات منتخب خدمات اصلاحی آموزش دیده هستیم تا اطمینان حاصل شود که در هر شرایطی که او در آن قرار بگیرد، ما در تماس خواهیم بود و ما این کار را نمی کنیم. ماکگوتی توباکگاله، رئیس بخش خدمات اصلاحی آفریقای جنوبی (DCS) به خبرنگاران در کیپ تاون گفت.

دکتر Nandipha Magudumana، دوست دختر Bester که او نیز در کنار او دستگیر شد، نیز از کشور اخراج شده است. پدرش متهم به کمک به فرار از زندان بستر است.

مطابق با بی بی سیبستر یک سال پس از اینکه تصور می شد با خودسوزی در سلول زندانش در شهر بلومفونتین آفریقای جنوبی جان خود را از دست داده بود، آزاد بود. ماه گذشته پس از تحقیقات جدید پس از کشتار نشان داد که جسد در واقع متعلق به او نبود، یک تعقیب و گریز آغاز شد.

پدر این پزشک مشهور، زولیله سکلنی، و یک سرپرست زندانی معلق، سنوه ماتسوآرا، به قتل، آتش‌سوزی و کمک به فرار بستر متهم شده‌اند. این دو مرد در اوایل این هفته در دادگاهی در بلومفونتین حاضر شدند.