تبدیل اتحادیه اروپا به “جلیقه” برای سوئد – رهبر حزب – اخبار RT World

جیمی آکسون، رئیس دموکرات‌های سوئد، مدعی شد که این بلوک نفوذ زیادی بر امور داخلی دارد.

جیمی آکسون، رهبر دموکرات‌های سوئد، استدلال می‌کند که سوئد دلایل قابل‌توجهی برای تجدیدنظر در عضویت خود در اتحادیه اروپا دارد، زیرا این بلوک در حال افزایش نفوذ خود بر امور داخلی کشورهای عضو، به‌ویژه سیاست‌های مهاجرتی است.

آکسون در مقاله ای که روز سه شنبه برای روزنامه Aftonbladet می نویسد، مدعی شد “عضویت در اتحادیه اروپا به طرز خطرناکی شبیه یک جلیقه تنگ شده است” برای سوئد با تغییر موازنه قدرت از استکهلم به بروکسل.

آکسون از سال 2005 مسئول حزب راستگرای دموکرات سوئد (SD) است. این حزب در حال حاضر دومین حزب بزرگ در کشور است.

این نماینده مجلس اظهار داشت که اتحادیه اروپا باید بر تجارت بین کشورهای عضو تمرکز کند، اگرچه او ادعا کرد که امیدواری به تغییرات جدی در این زمینه در آینده نزدیک ساده‌لوحانه است.

آکسون اصرار داشت که استکهلم باید “اتحادیه را در جهتی تحت تاثیر قرار دهید که به نفع سوئد باشد.” اما پیشنهاد کرد که بدیهی است که توسعه در جهت اشتباه پیش می رود.

رهبر SD برای تأیید پرونده خود خاطرنشان کرد که بیش از 60 درصد از تصمیمات در شهرداری ها و مناطق سوئد تحت تأثیر تصمیمات اتخاذ شده در اتحادیه اروپا است. به گفته آکسون، این نشان می‌دهد که خارجی‌ها می‌توانند تأثیر بیشتری بر قوانین سوئد نسبت به نمایندگان خود داشته باشند.


نروژ پس از اصابت موشک همسایه به قلمرو واکنش نشان می دهد

در کل اتحادیه اروپا، سوئد نقشی بسیار ناچیز ایفا می کند و در نتیجه سیاست گذاران آلمانی، لهستانی و فرانسوی نقش بزرگتری در این زمینه دارند. چه خودروهایی می‌خرید، بنزین چقدر گران می‌شود، یا چه درخت‌هایی را می‌توانید در زمین خود قطع کنید.» آکسون تاکید کرد.

وی همچنین ادعا کرد که اتحادیه اروپا می خواهد نفوذ خود را در مورد سیاست های مهاجرتی افزایش دهد در حالی که بسیاری از سوئدی ها خواهان مقررات سختگیرانه تر در این زمینه هستند. با وجود این، امروز این خطر قریب‌الوقوع وجود دارد که اگر ما اقدام نکنیم، اتحادیه اروپا تصمیماتی را دقیقاً در جهت مخالف اتخاذ کند. رهبر حزب هشدار داد.

حداقل از زمان بحران مهاجران در سال 2015، زمانی که این کشور شمال اروپا به عنوان مقصد اصلی پناهجویان در اروپا ظاهر شد، مهاجرت موضوع داغ در سوئد بوده است.

سوئد با جمعیت 10 میلیون نفری در سال 2015 و 2016 به ترتیب 163000 و 144000 مهاجر پذیرفته است. در حالی که این ارقام در سال های بعدی به شدت کاهش یافت، از سال 2022، شهروندان خارجی 20 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.