تایوان می گوید تهاجم چین بسیار سخت خواهد بود

تایوان فعالیت‌های نظامی مکرر چین در نزدیکی را جنگ «منطقه خاکستری» نامیده است.

وزارت دفاع تایوان در آخرین ارزیابی تهدید خود اعلام کرد: تهاجم کامل چین به تایوان با فرود نیروها و توقیف بنادر و فرودگاه‌ها به دلیل مشکلاتی که چین در فرود و تامین نیرو خواهد داشت، بسیار دشوار است.

تنش ها بین تایپه و پکن، که مدعی است این جزیره دارای حکومت دموکراتیک به عنوان قلمرو خود است، در دو سال گذشته افزایش یافته است زیرا چین فعالیت های نظامی خود را در نزدیکی تایوان برای تحت فشار قرار دادن آن برای پذیرش حاکمیت چین افزایش داده است.

وزارت دفاع تایوان در گزارشی به قانون‌گذاران اعلام کرد ظرفیت حمل‌ونقل چین در حال حاضر محدود است، این کشور نمی‌تواند تمام نیروهای خود را در یک حرکت فرود آورد و باید به رول‌آن، رول آف «غیر استاندارد» تکیه کند. کشتی هایی که باید از امکانات بندری استفاده کنند و هواپیماهایی را حمل کنند که به فرودگاه نیاز دارند.

این وزارتخانه در گزارش خود که نسخه ای از آن توسط رویترز بررسی شد، گفت: “با این حال، ارتش کشور قویا از بنادر و فرودگاه ها دفاع می کند و اشغال آنها در مدت زمان کوتاهی آسان نخواهد بود. عملیات فرود با خطرات بسیار بالایی روبرو خواهد بود.”

تدارکات چین نیز با چالش هایی روبرو است، زیرا هر نیروی فرودنده باید با سلاح، غذا و دارو در سراسر تنگه تایوان که این دو را از هم جدا می کند، تامین شود.

ارتش این کشور از این مزیت برخوردار است که تنگه تایوان یک خندق طبیعی است و می تواند از عملیات رهگیری مشترک استفاده کند، تدارکات ارتش کمونیست را قطع کند، اثربخشی رزمی و استقامت نیروهای فرود را به شدت کاهش دهد.

این وزارتخانه گفت که چین همچنین برای جلوگیری از پیوستن نیروهای خارجی برای کمک به تایوان و نظارت دقیق بر سایر مناطق مرزی چین، مانند هند و دریای چین جنوبی، باید برخی از نیروهای خود را در حالت ذخیره نگه دارد.

پایگاه‌های نظامی آمریکا و ژاپن در نزدیکی تایوان قرار دارند و هرگونه حمله کمونیست‌های چین لزوماً به دقت رصد می‌شود، به‌علاوه برای جلوگیری از مداخله نظامی خارجی، نیاز به ذخیره نیرو دارد.

سخت است که تمام تلاش خود را بر روی جنگ با تایوان متمرکز کند.

با این حال، کارشناسان می گویند که چین ابزار دیگری برای به زانو درآوردن تایوان در قبال تهاجم کامل، از جمله محاصره یا حملات موشکی هدفمند در اختیار دارد.

رئیس‌جمهور تایوان، تسای اینگ ون، بر برنامه نوسازی نظامی نظارت می‌کند تا حمله به جزیره را سخت‌تر کند، ارتش را متحرک‌تر کند و با سلاح‌های دقیقی مانند موشک‌های دوربرد، نیروهای مهاجم را از بین ببرد.

دولت در حال برنامه ریزی 240 میلیارد T $ (8.66 میلیارد دلار) اضافی در طول پنج سال آینده در هزینه های نظامی است که بیشتر به سمت تسلیحات دریایی از جمله موشک ها و کشتی های جنگی اختصاص می یابد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)