بیمارستان‌های هلند عملیات خود را با افزایش کووید متوقف می‌کنند – اخبار RT World

بیمارستان‌ها در هلند شروع به تأخیر در برخی عملیات‌ها برای آزادسازی تخت‌های ICU در طول موج بی‌سابقه عفونت‌های کووید-19 کرده‌اند، در حالی که یک محقق بیماری‌های عفونی نسبت به «کد سیاه» قریب‌الوقوع در این بخش هشدار داده است.

این کشور روز پنجشنبه با ثبت حدود 23600 مورد ابتلا به ویروس جدید کووید، رکورد ملی روزانه را ثبت کرد. این سومین روز متوالی بود که این رقم به 20000 رسید.

مقامات بهداشت و درمان هلند اعلام کردند برای در دسترس قرار دادن کارکنان بیشتر برای بخش‌های کووید، تعدادی از عمل‌ها، از جمله جراحی‌های بیماران سرطانی و قلبی، از این هفته لغو می‌شوند. کمتر از 200 تخت در بخش مراقبت های ویژه هلند از روز پنجشنبه در دسترس بود، در حالی که آمارهای جمعه نشان می دهد تقریبا نیمی (47.8٪) از تخت های ICU اشغال شده توسط بیماران کووید استفاده می شود.


هلند با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، ماسک و سایر محدودیت‌ها را مجدداً معرفی می‌کند

“اینها بیماران سرطانی هستند که در واقع باید ظرف شش هفته پس از تشخیص جراحی شوند و در همه موارد قابل انجام نیست. این بیماران قلبی نیز هستند.” سخنگوی مرکز ملی هماهنگی توزیع بیماران (LCPS) گفت.

در ضمن جدید محاسبات توسط یک مدل‌ساز بیماری‌های عفونی در دانشگاه Wageningen و تحقیقات نشان می‌دهد که به اصطلاح «Code Black» در بیمارستان‌ها در حال ظهور است. تعیین اورژانس به این معنی است که ایمنی بیمار در خطر است و اگر اعلام شود، بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی نمی توانند به ICU مراجعه کنند، در حالی که پزشکان باید اولویت بندی کنند که چه کسی باید درمان شود.

بر اساس برآوردهای اخیر سازمان بهداشت و درمان هلند (NZa)، بیش از 200000 عمل در نتیجه مراقبت‌های فوری مورد نیاز کووید از زمان شروع همه‌گیری انجام نشده است. روز پنجشنبه، NZa فاش کرد که تقریباً یک چهارم اتاق‌های عمل در سراسر کشور به دلیل ترکیبی از فشارهای بیماران کووید و افزایش غیبت کارکنان به دلیل بیماری در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

هنوز مشخص نیست که مراقبت های تاخیری چه تاثیری بر سلامت عمومی خواهد داشت. در دسامبر 2020، موسسه ملی بهداشت عمومی و محیط زیست هلند (RIVM) محاسبه کرد که تخمین زده می‌شود 34000 تا 50000 سال زندگی سالم تنها به دلیل اولین موج کووید-19 از دست رفته است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید