بیماران قلبی در پاکستان به دلیل کمبود تزریق هپارین در معرض خطر هستند

بیماران قلبی در پاکستان به دلیل کمبود تزریق هپارین در معرض خطر هستند

بیماران فقیر به دلیل کمبود تزریق رقیق کننده خون به شدت رنج می برند. (نمایندگی)

اسلام آباد:

رسانه محلی پاکستان دیلی دنیا گزارش داد که بیماران قلبی در پاکستان در درمان خود با مشکلاتی روبرو هستند زیرا تزریق مهم هپارین برای درمان بیماری های قلبی منقرض شده است.

این تزریق برای رقیق کردن خون در بیماران قلبی استفاده می شود. اما کمبود شدید این تزریق در بیمارستان های دولتی و خصوصی وجود دارد.

به گفته منابع، قیمت این تزریق 600 روپیه است اما به قیمت 3000 روپیه در بازار سیاه به فروش می رسد. بیماران فقیر به شدت از آن رنج می برند. به گزارش دیلی دنیا، بیمارستان ها معتقدند که این کمبود کاذب است.

رسانه ها اخیرا گزارش دادند که بحران اقتصادی مداوم در پاکستان به شدت به سیستم مراقبت های بهداشتی آسیب رسانده است، جایی که بیماران برای دریافت داروهای ضروری دست و پنجه نرم می کنند. فقدان ذخایر ارزی در این کشور بر ظرفیت پاکستان برای واردات داروهای مورد نیاز یا مواد فعال دارویی (API) مورد استفاده در تولید داخلی تأثیر گذاشته است.

در نتیجه، تولیدکنندگان دارویی محلی مجبور شده اند تولید خود را کاهش دهند زیرا بیماران در بیمارستان ها رنج می برند. پزشکان به دلیل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مجبور به انجام عمل جراحی هستند.

همانطور که رسانه های پاکستان گزارش می دهند، سالن های عمل کمتر از دو هفته از مواد بیهوشی مورد نیاز برای جراحی های حساس، از جمله برای قلب، سرطان و کلیه باقی مانده است. این وضعیت همچنین ممکن است منجر به از دست دادن شغل در بیمارستان‌های پاکستان شود و بدبختی مردم را بیشتر کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)