بیماران طولانی مدت کووید حتی پس از یک سال با خستگی، کم خوابی مواجه می شوند

بیماران طولانی مدت کووید حتی پس از یک سال با خستگی، کم خوابی مواجه می شوند

حدود هفت نفر از هر 10 مسافر کووید طولانی با علائمی مانند خستگی، درد عضلانی، کمبود خواب مواجه بودند.

بر اساس مطالعه ای که به دنبال ارزیابی اثر کووید-19 طولانی مدت بود، اکثر افرادی که با کووید-19 در بیمارستان بستری شدند و با علائم ماندگار عفونت ظاهر شدند، یک سال بعد بهبود کمی نشان دادند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی تحقیقات سلامت بریتانیا انجام شد، حدود هفت نفر از هر 10 مسافر طولانی مدت کووید 12 ماه پس از ترخیص از بیمارستان با علائمی مانند خستگی، درد عضلانی، کمبود خواب و مشکلات تنفسی مواجه بودند. در مقایسه با هفت ماه قبل هیچ بهبودی یا بسیار کمی وجود داشت.

محققان در حال تلاش برای درک بهتر کووید طولانی مدت و پیامدهای آن در میان نگرانی از این هستند که تعداد فزاینده ای از بیماران با علائم پایدار بازار کار و سیستم های بهداشتی را برای سال های آینده تحت فشار قرار دهند.

کریس برایتلینگ گفت: “وقتی در نظر می گیریم که بیش از نیم میلیون نفر در بریتانیا به دلیل کووید-19 در بیمارستان بستری شده اند، ما در مورد جمعیت قابل توجهی صحبت می کنیم که در معرض خطر بیماری مداوم و کاهش کیفیت زندگی هستند.” ، محقق ارشد در موسسه و استاد پزشکی تنفسی در دانشگاه لستر.

این مطالعه روی 2320 بزرگسال در سراسر بریتانیا که به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری شده بودند مورد بررسی قرار گرفت. همه شرکت‌کنندگان پنج ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان مورد آزمایش قرار گرفتند و تا کنون حدود یک سوم برای ارزیابی یک ساله بازگشته‌اند.

افراد مبتلا به شدیدترین اشکال کووید طولانی مدت در مقایسه با افرادی که علائم خفیف تری داشتند، تعداد بیشتری از عوارض را گزارش کردند. شواهد همچنین تأیید کرد که کسانی که زن، چاق هستند و در طول اقامت خود در بیمارستان به کمک های تنفسی مکانیکی نیاز داشتند، کمتر احتمال دارد به طور کامل بهبود یابند.

مه مغزی

به گفته برخی از دانشمندان، این مطالعه همچنین ممکن است به راه‌های جدیدی برای مقابله با این مشکل منجر شود. آنها سطوح بالاتری از مواد نشان دهنده التهاب کل بدن و مولکول های مرتبط با آسیب بافتی در بیماران مبتلا به شدیدترین اشکال کووید طولانی را یافتند. این شرکت کنندگان همچنین الگویی از مه مغزی – مشکلات حافظه و توجه، و کاهش توانایی آنها برای شروع عمل را نشان دادند.

لوئیز وین، یکی از نویسندگان اصلی مقاله و GSK، گفت: «خبر خوب این است که ما تفاوت‌هایی را در نمونه‌های خون افرادی که هنوز اثرات طولانی‌مدت فیزیکی و شناختی بستری شدن در بیمارستان کووید-19 خود را تجربه می‌کنند، شناسایی کرده‌ایم. /رئیس بنیاد ریه بریتانیا در تحقیقات تنفسی در دانشگاه لستر. این تفاوت‌ها سرنخ‌هایی درباره مکانیسم‌های بالقوه زیربنایی به ما می‌دهد.»

نتایج، بخشی از یک مطالعه کوهورت که در تابستان 2020 راه اندازی شد و بیماران کووید را پس از ترک بیمارستان ردیابی می کند، هنوز توسط سایر محققان بررسی نشده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)