بیش از 70 کشته بر اثر گردبادها بر بلوک های شهر در 5 ایالت آمریکا

بیش از 70 کشته بر اثر گردبادها بر بلوک های شهر در 5 ایالت آمریکا

طوفان های متعدد در طول شب پنج ایالت آمریکا را درنوردید.

گردبادهای شبانه پنج ایالت آمریکا را درنوردند و بیش از 70 نفر را در روز شنبه در کنتاکی کشته و چندین تلفات را در انبار آمازون در ایلینویز ایجاد کردند که متحمل “خسارات فاجعه بار” شد و حدود 100 نفر در داخل آن محبوس شدند.

یکی از مقامات گفت که شهر میفیلد در غرب کنتاکی، “زمین صفر” طوفان بود – صحنه ای از “ویرانی عظیم”.

بر اساس تصاویر و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی، کل بلوک های شهر در آنجا مسطح شده بودند، خانه ها و ساختمان ها از هم جدا شدند، و فلزات پیچ خورده، اندام درختان خرد شده و آجرها در خیابان ها پراکنده شدند.

فرماندار اندی بشیر در یک کنفرانس مطبوعاتی در میانه روز گفت: “ما تقریباً مطمئن بودیم که بیش از 50 کنتاکی را از دست خواهیم داد. اکنون مطمئن هستم که این تعداد از 70 نفر است. در واقع ممکن است قبل از پایان روز از 100 نفر فراتر رود.” میفیلد.

بشیر پیشتر گفت که سقف یک کارخانه شمع در میفیلد فروریخت و منجر به “تلفات گسترده” در آنجا شد.

یک مقام این شهرستان گفت که بر اثر گردباد یک خانه سالمندان در شهر مونته آرکانزاس، دست کم یک نفر جان خود را از دست داد. رسانه های محلی گزارش دادند که یک نفر دیگر در جای دیگری در این ایالت جان باخت.

شهرهای میسوری و تنسی نیز تحت تأثیر برخی از قوی‌ترین گردبادها قرار گرفتند که این منطقه را در سال‌های اخیر تحت تأثیر قرار دادند.

پرزیدنت جو بایدن در توییتی نوشت که طوفان های عظیم “تراژدی غیرقابل تصور” را در این منطقه به بار آورده است و قول داد که همه کمک های مورد نیاز فدرال را ارائه کند.

لوری ووتن در خانه دخترش در شهر داوسون اسپرینگز کنتاکی – حدود 70 مایلی شمال غربی میفیلد – بود که به گفته او، طوفان با سرعت خیره کننده ای شروع شد.

او به سی‌ان‌ان گفت: «در ابتدا، می‌دانی، ما فقط صدای باران را می‌شنیدیم، و ناگهان صدای بلندی مثل قطار بلند شد.

“به نظر نمی رسید که آنقدر طول بکشد… سه یا چهار ثانیه و تمام شد. اما بعد که پیاده شدیم و شروع به بررسی آسیب دیدیم، باور نکردنی بود.”

فرماندار بشیر گفت که یک گردباد که ابتدا در میسوری فرود آمد، بیش از 200 مایل در کنتاکی در امتداد زمین فرو ریخت.

طوفان طوفانی 219 مایلی در میسوری در سال 1925 طولانی ترین طوفان ایالات متحده تا به حال در امتداد زمین ردیابی شده است. نیرومند و ویرانگر – همانطور که طوفان های طولانی مدت هستند – 695 قربانی گرفت.

تصاویر آخرین گردبادها از کانال‌های خبری ایالات متحده، استوانه‌های سیاه تیره‌ای را نشان می‌دهند که در سراسر زمین در حال جاروب کردن هستند که توسط رعد و برق‌های متناوب روشن شده‌اند.

حداقل چهار شهرستان کنتاکی ویران شده اند.

مایکل داست، مدیر مدیریت اضطراری کنتاکی، اوایل روز شنبه به سی‌ان‌ان گفت: «می‌فیلد در شهرستان گریوز به نقطه صفر خواهد رسید». او گفت: “شهر… بیشترین ضربه را خورد. ویرانی عظیم وجود دارد.”

فرماندار قبل از نیمه شب وضعیت فوق العاده اعلام کرد و گفت که تعداد زیادی مامور جستجو و نجات مستقر شده اند.

به گفته PowerOutage.com، حدود 200000 خانه در کنتاکی و تنسی بدون برق مانده اند.

– “دعاها” –

رسانه های محلی گزارش دادند که در همان شب طوفانی در انبار عظیم آمازون در ایالت ایلینویز رخ داد که در آن حدود 100 کارگر در داخل آن گیر افتاده بودند.

صدها نفر از مقامات در ساعات اولیه روز شنبه برای نجات کارکنان انبار – که یک سوم آن به آوار تبدیل شده بود – که در نوبت شب مشغول پردازش سفارشات قبل از تعطیلات کریسمس بودند، کار می کردند.

فیلمی که در کانال‌های خبری ایالات متحده و رسانه‌های اجتماعی از انبار آمازون به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که بخش بزرگی از سقف این مرکز کنده شده است، در حالی که یکی از دیوارها به داخل ساختمان فرو ریخته بود.

جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینویز گفت پلیس و آژانس های اضطراری ایالتی “در حال هماهنگی نزدیک با مقامات محلی هستند و من به نظارت بر وضعیت ادامه خواهم داد.”

در بیانیه ای، ریچارد روشا، سخنگوی آمازون گفت: “ایمنی و رفاه کارکنان و شرکای ما در حال حاضر اولویت اصلی ماست. ما در حال ارزیابی وضعیت هستیم و در صورت در دسترس بودن اطلاعات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.”

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که در آرکانزاس، پس از وقوع گردباد در خانه سالمندان مونته مانور، حدود 20 نفر به دام افتادند.

ماروین دی، مسئول شهرستان کریگهد به کانال های خبری محلی گفت که امدادگران با موفقیت افراد محبوس در ساختمان را بیرون آورده اند و سازه “تقریباً ویران شده است.”

دانشمندان هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی طوفان‌ها را قوی‌تر می‌کند و فرکانس آن‌ها را افزایش می‌دهد و تهدیدی فزاینده برای مناطقی است که رویدادهای شدید آب و هوایی در آن‌ها رایج است.