بیش از 200 کشته در فیلیپین بر اثر طوفان: پلیس

بیش از 200 کشته در فیلیپین بر اثر طوفان: پلیس

طوفان رای مناطق جنوبی و مرکزی فیلیپین را درنوردید.

مانیل، فیلیپین:

پلیس ملی فیلیپین روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد تلفات شدیدترین طوفانی که امسال فیلیپین را درنوردیده به 208 نفر رسیده است که این طوفان را به یکی از مرگبارترین طوفان های سال های اخیر تبدیل کرده است.

بر اساس آمار پلیس، پس از طوفان رای که مناطق جنوبی و مرکزی مجمع الجزایر را ویران کرد، حداقل 239 نفر مجروح و 52 نفر مفقود شدند.

بیش از 3,00,000 نفر از خانه ها و استراحتگاه های ساحلی خود فرار کردند زیرا رای در روز پنجشنبه به عنوان یک طوفان فوق العاده وارد کشور شد.

صلیب سرخ فیلیپین از “قتل عام کامل” در مناطق ساحلی خبر داده است.

طوفان سقف‌ها را از بین برد، درختان را ریشه‌کن کرد، تیرهای برق بتنی را فرو ریخت، خانه‌های چوبی را تکه تکه کرد و روستاها را زیر آب گرفت – جرقه‌ای برای مقایسه با سوپر تایفون هایان در سال 2013.

هایان که در فیلیپین یولاندا نامیده می شود، مرگبارترین طوفان ثبت شده در این کشور بود که بیش از 7300 کشته یا مفقود بر جای گذاشت.

فرماندار استان آرتور یاپ در صفحه رسمی فیس بوک خود گفت که یکی از جزایری که این بار سخت‌ترین آسیب را دیده است، بوهول – معروف به‌خاطر سواحل، تپه‌های شکلاتی، و نخستی‌های کوچک تارس‌تر – که در آن حداقل 74 نفر جان خود را از دست داده‌اند، بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)