بیش از نیمی از آلمانی ها خواهان قرنطینه برای همه هستند – نظرسنجی – اخبار RT World

یک نظرسنجی اخیر توسط YouGov نشان می دهد که 53 درصد از آلمانی ها از ایده قرنطینه گسترده در سراسر کشور، در بحبوحه افزایش موارد کووید، حمایت می کنند.

از طرف دیگر، 38٪ نمی خواهند پیچ ​​ها را بیشتر سفت کنند، در حالی که 8٪ دیگر تصمیم نگرفته اند. نظرسنجی ها از 2049 آلمانی به صورت آنلاین بین 30 نوامبر تا 2 دسامبر نظرسنجی کردند و از آنها پرسیدند که آیا آنها از قرنطینه سراسری در دسامبر حمایت می کنند یا خیر.


تعداد واقعی موارد کووید-19 در آلمان برآورد شده است

این مطالعه اختلاف نظر قابل توجهی را بسته به سن و منطقه نشان داد. به عنوان مثال، در میان پاسخ دهندگان بالای 55 سال، تعداد طرفداران محدودیت های سخت تر در بین تمام گروه های سنی بالاترین است و به 63٪ می رسد، در حالی که تنها 40٪ از افراد 25 تا 34 ساله همین نظر را دارند. در مورد تفاوت‌های منطقه‌ای، دو ایالت آلمان که کمترین حمایت را از قرنطینه جدید دارند، تورینگن و زاکسن هستند که با نسبت نسبتاً پایین شهروندان واکسینه‌شده در میان کانون‌های داغ کووید در کشور قرار دارند. در نقطه مقابل این طیف برمن و نیدرزاکسن قرار دارند.

نتایج نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که اکثریت آلمانی‌ها آینده تیره‌ای را در پیش دارند و ۵۸ درصد در مورد شانس این کشور برای غلبه بر همه‌گیری کووید در سال آینده تردید دارند. با این حال، 28٪ خوشبین تر هستند، در حالی که 13٪ دیگر ارائه هر گونه پیش آگهی را دشوار می دانند. محققان می‌گویند آلمانی‌ها در غرب این کشور تمایل دارند در مقایسه با آلمانی‌های شرق، چیزها را با دید مثبت‌تری ببینند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شد که مقامات فدرال و منطقه‌ای آلمان روز پنج‌شنبه توافق کردند که محدودیت‌های گسترده‌ای را برای افراد واکسینه نشده اعمال کنند و آنها را از همه مکان‌های فرهنگی و تفریحی منع کنند. اکنون دسترسی به مغازه‌ها در مناطقی که به شدت آسیب دیده‌اند نیز منوط به داشتن مدرکی مبنی بر واکسیناسیون یا بهبودی است. اما فروشگاه هایی که کالاهای ضروری و خواربار می فروشند از این قاعده مستثنی هستند.

روز پنجشنبه، آنگلا مرکل، صدراعظم مستعفی اعلام کرد که یک دستور ملی واکسیناسیون کووید ممکن است از فوریه سال آینده اجرایی شود و به خبرنگاران گفت که تا پایان سال 2021، پارلمان این کشور به قانونی رای می داد که این اقدام را مجاز می کند. جانشین او در راس، اولاف شولز، ظاهراً طرفدار اجباری کردن واکسیناسیون برای همه است. آلمان در هفته‌های اخیر رکورد شکسته‌ای از موارد ابتلا به کووید را داشته است و مقامات بهداشتی هشدار داده‌اند که بیمارستان‌ها در برخی مناطق در حال حاضر با ظرفیت کار می‌کنند.