بیشتر جمهوری خواهان ایالات متحده از اعزام ارتش به مکزیک حمایت می کنند – پولیتیکو – RT World News

ترامپ و دیگر اعضای برجسته جمهوریخواه خواهان یک راه حل نظامی برای مشکل مصرف بیش از حد فنتانیل هستند

به گزارش پولیتیکو که با چندین قانونگذار در حزب درباره این ایده بحث برانگیز صحبت کرد، جمهوری خواهان ایالات متحده به طور فزاینده ای نسبت به ایده جنگ علیه کارتل های قدرتمند مواد مخدر مکزیک گرم می شوند.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ مشتاق ارسال است “نیروهای ویژه” بر اساس گزارش رولینگ استون، که منابعش مدعی بودند نامزد جمهوری خواه در سال 2024 خواستار حذف کارتل ها در جنوب مرز است. “نقشه های جنگی” برای درگیر کردن قاچاقچیان آنها گفتند که ترامپ از او شکایت کرده است “فرصت های از دست رفته دوره اول او” و توسط مردم احاطه شده است کسانی که خواهان فرصت های کمتر از دست رفته در ریاست جمهوری دوم ترامپ هستند.

اما رئیس جمهور سابق در حزب خود تنها نیست. دن کرنشاو و مایک والتز، نمایندگان جمهوریخواه کنگره در حال تصویب قانونی هستند که به دنبال مجوز برای استفاده از نیروی نظامی (AUMF) است که کارتل ها را هدف قرار می دهد و آنها را متهم می کند. “تبدیل مکزیک به یک کشور مواد مخدر شکست خورده.”


طالبان در یک سال کاری را انجام دادند که واشنگتن در 20 سال نتوانست انجام دهد و وحشت جدیدی را برانگیخت

این لایحه خواهد بود “ما را در جنگ با کارتل ها قرار دهید” کرنشاو در یک بیانیه مطبوعاتی، اصرار داشت ما باید شروع کنیم که با آنها مانند داعش رفتار کنیم – زیرا آنها همین هستند.

والتز قبول کرد که اینطور است “زمان برای حمله کردن” در برابر قاچاقچیان، بازتاب مقایسه همکارش با گروه تروریستی ممنوعه. ما باید بیشتر به این گروه‌ها مثل داعش فکر کنیم تا مافیا.» او روز دوشنبه به پولیتیکو گفت.

گروهی متشکل از 20 نماینده جمهوری خواه کنگره به رهبری چیپ روی، نماینده تگزاس، ماه گذشته لایحه ای را ارائه کردند که بر اساس آن، کارتل خلیج، کارتل دل نورست، کارتل د سینالوآ و کارتل د ژالیسکو نووا ژنراسیون را به عنوان نامگذاری می کند. “سازمان های تروریستی خارجی”

سناتورهای جمهوری خواه لیندسی گراهام و جان کندی ماه گذشته لایحه مشابهی را ارائه کردند که در آن خواستار تشکیل یک کارگروه ویژه کارتل ها و قاچاقچیان مواد مخدر و نام بردن از 9 سازمان به عنوان تروریست شدند.

تلاش برای تهاجم به همسایه جنوبی ایالات متحده، مخالفان غیر محتملی از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ را دارد. بولتون پیشنهاد کرد که جنگ علیه کارتل ها باشد “مشکل حل نمی شود” مصرف بیش از حد فنتانیل

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، جمهوری خواه اهل ایالت مرزی تگزاس است “هنوز در حال ارزیابی” پیشنهاد AUMF و “نگرانی در مورد پیامدهای مهاجرت و روابط دوجانبه با مکزیک دارد.” یکی از کارکنان به پولیتیکو گفت.

به گفته آژانس مبارزه با مواد مخدر، بیش از 70000 آمریکایی در سال 2021 بر اثر مصرف بیش از حد فنتانیل و سایر مواد افیونی مصنوعی که عمدتاً در مکزیک تولید می شد جان خود را از دست دادند. مکزیک مسئولیت آن را رد کرده و از پوسیدگی اجتماعی آمریکا به عنوان عامل اصلی در بحران مصرف بیش از حد مصرف نام برده است. علیرغم فشار دادستان کل ایالت، دولت بایدن نامگذاری این کارتل ها را به عنوان تروریستی رد کرده است.