بوریس جانسون: پس از خشم فرانسه بر سر طرح مهاجرت، پشیمان نیست

بوریس جانسون: پس از خشم فرانسه بر سر طرح مهاجرت، پشیمان نیست

روابط بین دو همسایه پیش از این به عنوان پرتنش ترین روابط آنها در دهه های اخیر دیده می شد (پرونده)

لندن:

سخنگوی وی روز جمعه گفت بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا از انتشار نامه ای به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور در توئیتر که به فرانسه پیشنهاد می کند مهاجرانی را که از کانال کانال عبور کرده اند، بازپس گیرد، پشیمان نیست.

فرانسه این اقدام را “غیرقابل قبول” خوانده و حضور بریتانیا در مذاکرات برنامه ریزی شده میان وزرای کشور اتحادیه اروپا در مورد این موضوع را که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود، لغو کرد.

اما در یک جلسه توجیهی روزانه از سوی خبرنگاران پرسیده شد که آیا جانسون از ارسال و سپس اشتراک‌گذاری نامه در شبکه‌های اجتماعی پشیمان است، سخنگوی وی پاسخ داد “نه”.

او گفت: «همانطور که نخست وزیر (نخست وزیر) خودش گفته است، هم او و هم رئیس جمهور مکرون به طور مشترک از فوریت وضعیتی که هر دو با آن روبرو هستیم، آگاه هستند.

از لحن نامه خواهید دید که این در مورد تعمیق همکاری های موجود ما و ایجاد بر روی کارهایی است که قبلاً بین دو کشور ما انجام شده است و نخست وزیر در نامه از آن قدردانی کرد.

مکرون پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی در رم گفت که از روش‌های جانسون که او آن را «جدی نیست» تعجب کرده و افزود: «یک رهبر در مورد این سؤالات در توییتر و از طریق نامه عمومی با دیگری ارتباط برقرار نمی‌کند».

با این حال، سخنگوی رهبر بریتانیا در دفاع از تصمیم برای ارسال توییت، تاکید کرد که مردم بریتانیا “به درستی می خواهند بدانند که ما در تلاش برای حل این مشکل به چه چیزی نگاه می کنیم”.

روابط دو همسایه پیش از این پس از یک سری اختلافات بر سر برگزیت، پرتنش ترین روابط آنها در دهه های اخیر بود.

اما این تفنگ نشان دهنده چرخش بیشتر به سمت بدتر است.

این در حالی است که بحران عبور غیرقانونی مهاجران از کانال مانش پس از کشته شدن 27 نفر در آبراه شلوغ در اوایل این هفته تشدید شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)