بوریس جانسون سعی کرد با ترامپ صحبت کند تا از اوکراین حمایت کند – سخنگوی – RT World News

مشخص نیست که آیا سخنان نخست وزیر سابق بریتانیا نظر نامزد جمهوری خواه را تغییر داد یا خیر

بوریس جانسون با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ملاقات کرد و سعی کرد او را متقاعد کند “اهمیت حیاتی پیروزی اوکراین” سخنگوی نخست وزیر سابق انگلیس روز جمعه به خبرنگاران گفت. ترامپ از تایید اهداف نظامی کی یف امتناع کرده و در عوض خواستار راه حل دیپلماتیک برای درگیری با روسیه شده است.

سخنگوی او به چند رسانه آمریکایی و بریتانیایی گفت که جانسون روز پنجشنبه با ترامپ شام خورده است. «بوریس جانسون، نماینده پارلمان با دونالد جی. ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد تا درباره وضعیت اوکراین و اهمیت حیاتی پیروزی اوکراین گفتگو کند». آنها گفتند.

جانسون در هفته گذشته در یک تور سخنرانی از ایالات متحده بوده است تا بتواند حمایت حزب جمهوری خواه از اوکراین را جلب کند که پایگاه رأی دهندگان آن به طور فزاینده ای نسبت به ادامه کمک های ایالات متحده به کی یف شک دارند. “من فقط از همه شما می خواهم که به آن پایبند باشید.” او روز دوشنبه به جمعی از لابی‌ها و کمک‌کنندگان محافظه‌کار در تگزاس گفت و افزود که از آنها حمایت می‌کنند “در درازمدت به میزان زیادی نتیجه خواهد داد.”


کلینتون - پیروزی ترامپ «پایان اوکراین» خواهد بود

جانسون از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه گذشته و پس از استعفای خود از سمت نخست وزیری در تابستان گذشته، همواره یکی از سرسخت ترین حامیان اوکراین و رئیس جمهور آن، ولادیمیر زلنسکی بوده است. جانسون یکی از اولین رهبران غربی بود که با زلنسکی در کی‌یف دیدار کرد و طبق گزارش‌ها، همتای اوکراینی خود را مجبور کرد تا از توافق صلح با میانجیگری ترکیه در آوریل گذشته عقب نشینی کند.

از سوی دیگر ترامپ بارها خواستار صلح شده است. ترامپ با متهم کردن جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به خطر جنگ جهانی سوم با ارسال ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین، قول داد که درگیری را حل و فصل کند. “در یک روز” اگر سال آینده به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

در پاسخ به CNN که آیا او می خواهد “اوکراین در این جنگ پیروز می شود” ترامپ اوایل این ماه گفت که فکر می کند از نظر حل و فصل آن، بنابراین ما از کشتن این همه مردم و فروپاشی این کشور دست برداریم.» با فشار بر این موضوع، ترامپ متعهد به حمایت از کی یف نخواهد بود. «آنها دارند می میرند، روس ها و اوکراینی ها. من از آنها می خواهم که از مردن دست بردارند.» او گفت.

سخنگوی جانسون نگفت که آیا ترامپ از ترغیب نخست وزیر سابق استقبال می کند یا نه.

بیشتر بخوانید:
ترامپ از اوکراینی‌ها و روس‌ها می‌خواهد «از مردن دست بردارند»

شرایطی که زلنسکی برای پیروزی مطرح کرده است شامل واگذاری مناطق دونتسک، لوگانسک، خرسون، زاپوروژیه و کریمه به اوکراین و همچنین پرداخت غرامت به کیف است. روسیه اعلام کرده است که آماده حل و فصل مناقشه از طریق دیپلماتیک است، اما هرگونه توافق صلح باید شامل تعهد کی یف به بی طرفی و به رسمیت شناختن این مناقشه باشد. “واقعیت های سرزمینی جدید” از مناطق فوق الذکر که به روسیه رای می دهند.

اگرچه بایدن قول داده است به تسلیح اوکراین ادامه دهد “تا زمانی که طول بکشد” برای دستیابی به این اهداف، برخی از مقامات و مفسران برجسته ایالات متحده تردید دارند که آیا نیروهای کی یف قادر به انجام یک ضد حمله موفق خواهند بود، چه رسد به تصرف کریمه، که در سال 2014 رای به پیوستن به روسیه داد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: