بوریس جانسون از بریتانیا در مورد رژیم طالبان می گوید: باید تلاش کرد تا تعامل کرد

گزارش، بوریس جانسون از بریتانیا در مورد رژیم طالبان می‌گوید: «باید برای تعامل تلاش کرد»

بوریس جانسون: در حاشیه ایستادن بریتانیا و شکست در تعامل با طالبان هیچ فایده ای ندارد.

لندن:

در بحبوحه بحران بشردوستانه جاری در افغانستان، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفته است که بریتانیا باید با دولت کنونی طالبان برای مقابله با بحران موجود در این کشور تعامل کند.

به گزارش طلوع نیوز، نخست وزیر جانسون این اظهارات را در پاسخ به سوالی از قانونگذار بریتانیا در پارلمان بیان کرد.

سارا چمپیون، عضو حزب کارگر، با بیان اینکه افغانستان شبیه “جهنم روی زمین” به نظر می رسد، از نخست وزیر جانسون پرسید که “چگونه و چه زمانی” کمک هایی که از سوی بریتانیا متعهد شده است به مردم افغانستان ارائه خواهد شد.

نخست وزیر جانسون توضیح داد که بریتانیا چاره ای جز تعامل با دولت کنونی افغانستان برای کمک به غلبه بر بحران در کشور آشفته ندارد.

او گفت: “در انگلیس صرفاً در حاشیه ایستادن و عدم تعامل با طالبان هیچ فایده ای ندارد.”

نخست وزیر انگلیس گفت: “آنها ممکن است به جای همه افغان ها صحبت نکنند، اما آنها نوعی اقتدار هستند – حتی اگر یک مرجع بسیار ناقص. جانسون گفت.

به گزارش طلوع نیوز، «امارت اسلامی» از اظهارات نخست وزیر انگلیس استقبال کرد.

“ما از اظهارات نخست وزیر انگلیس استقبال می کنیم. تعامل رسمی قطعاً روابط افغانستان را با جهان بهتر خواهد کرد. دروازه های تفاهم و مذاکرات توسط امارت اسلامی باز می شود. اگر چالشی وجود داشته باشد، از این طریق می توان آن را حل کرد. انام الله سمنگانی، معاون سخنگوی «امارت اسلامی» افغانستان گفت.

این در حالی است که کارشناسان منطقه بر این باورند که تعامل جهان با افغانستان به غلبه بر بحران موجود در این کشور کمک خواهد کرد.