بوریس جانسون از بریتانیا به فاجعه Bypoll در سنگر حزب محافظه کار خیره شده است

بوریس جانسون بریتانیایی به فاجعه Bypoll در قلعه حزب خیره شده است

اقتدار بوریس جانسون در هفته های اخیر بارها و بارها توسط ادعاهای فساد مورد تهدید قرار گرفته است (پرونده)

لندن:

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز جمعه در آستانه شکست کوبنده انتخابات میان‌دوره‌ای در حوزه‌ای ظاهر شد که قبلاً توسط حزب محافظه‌کار وی شکست نخورده بود، نتیجه‌ای که سؤالات جدی را در مورد رهبری او ایجاد می‌کرد.

شمارش آرا در انتخابات میان‌دوره‌ای در شمال شروپ‌شایر در مرکز انگلستان هنوز در جریان بود، اما کریستین ژاردین، نماینده لیبرال دموکرات، در اسکای نیوز اعلام کرد که “ما نه تنها امشب اینجا پیروز خواهیم شد، بلکه به راحتی پیروز خواهیم شد.”

ادوارد تیمپسون، نماینده حزب محافظه کار، ظاهراً موافق بود و به اسکای نیوز گفت که “من قبلاً پذیرفته ام که شب بسیار سختی برای ما بوده است.”

شکست برای محافظه کاران که با اکثریت گسترده در سال 2019 کرسی را به دست آوردند، فاجعه خواهد بود و روحیه شورش را در میان نمایندگان حزب تشدید خواهد کرد.

جانسون، 57 ساله، پیش از این پس از شورش حدود 100 نماینده خود در پارلمان در روز سه شنبه علیه ارائه مجوزهای واکسن توسط دولت برای رویدادهای بزرگ، دچار شورش شده بود.

اقتدار رهبر بریتانیا نیز در هفته‌های اخیر بارها به دلیل ادعاهای فساد و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه او و کارکنانش محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا را در کریسمس گذشته زیر پا گذاشته‌اند، تحت تأثیر قرار گرفته است.

هفته‌ها سرفصل‌های بد، چیزی را که معمولاً یک پیروزی معمول در صندلی امن روستایی محسوب می‌شود، به فرآیندی بسیار دشوارتر برای محافظه‌کاران جانسون تبدیل کرده است، در حالی که افزایش موارد ویروسی بر حس بحران افزوده است.

دولت روز پنجشنبه نزدیک به 89000 عفونت جدید را گزارش کرد که دومین رکورد روزانه متوالی است.

به نظر می‌رسد جانسون در آستانه باز شدن رای‌گیری در کرسی حدود 80000 رای‌دهنده تلاش می‌کند تا مردم محلی را متقاعد کند که به او پایبند باشند، که باعث پیش‌بینی از دست دادن تاریخی در کرسی شد که در آن نماینده محافظه‌کار قبلی اکثریت 23000 را در انتخابات گذشته به دست آورد.

“سیلی به صورت”

شکست احتمالاً باعث خواهد شد که تعداد بیشتری از نمایندگان مجلس نامه های عدم اعتماد به رهبر خود ارسال کنند، که می تواند باعث رأی گیری درون حزبی برای برکناری او شود.

همین روند باعث شد ترزا می سلف او در اواسط سال 2019 پس از رای مخالف نمایندگان از جمله جانسون به توافق برگزیت او در پارلمان، برکنار شود.

به نظر می رسد که لیبرال دموکرات ها توسط حامیان حزب اصلی اپوزیسیون ملی کارگر که رای خود را به آنها قرض داده اند، کمک شده اند.

مارتین هیل 68 ساله که معمولاً به حزب کارگر رأی می‌دهد، اوایل این هفته به خبرگزاری فرانسه گفت: «من به لیبرال دموکرات‌ها رأی خواهم داد زیرا از عملکرد جانسون بسیار آزرده‌ام.

“این یک رای تاکتیکی خواهد بود — من می خواهم به جانسون سیلی بزنم.”

با این حال، دیگران در شهر کوچک ویچرچ آماده بودند تا از تخلفات شهردار سابق لندن چشم پوشی کنند.

سو پارکینسون 67 ساله که در دو دهه اخیر به محافظه‌کاران رای داده است، می‌گوید: «من فکر می‌کنم بوریس جانسون واقعاً کمی احمقانه بود… مثل یک بچه مدرسه‌ای شیطون.

فکر نمی‌کنم برای ما کافی باشد که بگوییم: درست است، ما اکنون یک رهبر جدید می‌خواهیم، ​​زیرا فکر می‌کنم بوریس کار بسیار خوبی انجام داده است.

چشم انداز غم انگیز

جو بسیار متفاوت از ماه مه است، زمانی که محافظه‌کاران به پیروزی بی‌سابقه‌ای در انتخابات میان‌دوره‌ای در کرسی شمال شرقی انگلستان، هارتلپول، به پشتوانه عرضه موفق واکسن رسیدند.

اما این ویروس دوباره بر زندگی بریتانیا مسلط شده است و ورود نوع Omicron دوباره تاریکی قبل از کریسمس را عمیق‌تر کرده است و اختیارات نخست‌وزیر ضعیف شده است.

بریتانیا همچنین به دلیل استقراض های کلان در دوران قرنطینه، قیمت های بالای انرژی و زنجیره های تامین تنگنا از تورم مارپیچی رنج می برد. افزایش مالیات نیز از آوریل آینده ظاهر می شود.

جانسون – که در سال 2019 با قول خود مبنی بر “انجام برگزیت” مورد حمایت قاطع رای دهندگان قرار گرفت – از اوایل ماه گذشته با جنجال هایی همراه بود.

این با تلاش ناموفق او برای تغییر قوانین انضباطی پارلمان آغاز شد تا اوون پاترسون، نماینده شمال شراپشایر را پس از اینکه مشخص شد قوانین لابی را زیر پا گذاشته است، از تعلیق محروم کند.

پترسون که از سال 1997 این کرسی را در اختیار داشت، پس از آن استعفا داد و انتخابات میان‌دوره‌ای در روز پنجشنبه برگزار شد.

با این حال، این بحران به زودی با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه جانسون و کارکنانش سال گذشته با برگزاری چندین مهمانی در حوالی کریسمس قوانین کووید را زیر پا گذاشتند – دقیقاً همانطور که به مردم گفته شد برنامه‌های جشن خود را لغو کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)