بورل از اتحادیه اروپا رئیس ناتو – RT World News

رئیس سیاست خارجی بروکسل گفت که عضویت کیف “روی میز نیست”.

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در مصاحبه ای گفت که پیوستن اوکراین به ناتو دور از یک توافق کامل است. این سیاستمدار اسپانیایی در مورد اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، مبنی بر اینکه همه اعضای بلوک نظامی به رهبری ایالات متحده توافق کرده‌اند کی‌یف به آن بپیوندد، اظهار نظر می‌کند – نه چه زمانی.

این به دبیرکل ناتو بستگی ندارد، بلکه به کشورهای عضو ناتو بستگی دارد. بورل به کانال تلویزیونی اسپانیایی La Sexta گفت.

عضویت اوکراین “روی میز نیست،بورل گفت: کیف مدت‌ها پیش درخواست پیوستن به آن را داده بود و به او گفته شد که این موضوع در حال بررسی نیست. نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز در این باره گفت هرگز موشک های ناتو در اوکراین نبوده است.

استولتنبرگ در مصاحبه ای که روز سه شنبه منتشر شد به واشنگتن پست گفت “همه” اعضای این بلوک موافق هستند که اوکراین به عضویت آن در خواهد آمد، اما “سوال این است که چه زمانی، و من نمی توانم جدول زمانی در مورد آن به شما ارائه دهم.”


دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا می گوید که می داند چگونه درگیری اوکراین را

استولتنبرگ افزود که این بحث بحث برانگیز خواهد بود “اگر اوکراین پیروز نشود” در درگیری با روسیه، بنابراین ناتو باید به حمایت از کی یف ادامه دهد – در حالی که اصرار دارد که طرفی در خصومت نیست.

بورل این احساس را روز چهارشنبه تکرار کرد و به La Sexta گفت که کیف این کار را خواهد کرد “تسلیم چند روز دیگر” اگر غرب کمک های نظامی به آن را متوقف کند. او گفت که جنگ پایان خواهد یافت، اما نه آنطور که اتحادیه اروپا و ایالات متحده می خواستند.

دولت اوکراین به سرعت به ادعای بورل اعتراض کرد. درگیری پایان نمی یابد بلکه به آن سرایت می کند “سرزمین های دیگر” میخائیل پودولیاک، دستیار رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی، بدون توضیح بیشتر در مورد اینکه آیا این یک هشدار یا تهدید است، توییت کرد.

پس از کودتای تحت حمایت ایالات متحده در فوریه 2014، دولت جدید کی یف بی طرفی سنتی اوکراین را کنار گذاشت و پیوستن به ناتو را بخشی از سیاست استراتژیک این کشور قرار داد. بلوک تحت رهبری ایالات متحده همچنین درخواست های مسکو برای توقف توسعه را رد کرده و اصرار دارد که این کار را انجام دهد “سیاست درهای باز” یک اصل اساسی است که نمی تواند در مورد آن سازش کند.