بزرگ شدن پستان مردان

همچنین روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای که در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرند نیز باعث بیماری ژنیکوماستی می شود. چه عواملی میتوانند باعث بروز ژنیکوماستی شوند؟ سرطان سینه و ژنیکوماستی چه تشابهی دارند؟ چه داروهایی میتوانند ژنیکوماستی ایجاد کنند؟ بافت ماهیچه ای اطراف نوک سینه این امکان را فراهم می کنند که در پاسخ به محرک یا برای شیر دادن، برجسته شود. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، علائم ژنیکوماستی بزرگ شدن بافت غده به جای بافت چربی در سینه مردان است. جراحی زیبایی یکی از شاخه های جراحی است که، به اصلاح مشکل و یا نقص در ظاهر می پردازد. همه انسان ها به طور طبیعی هورمون های مردانه و زنانه دارند. بیشتر مردم استروژن را به عنوان یک هورمون منحصر به فرد در خانم ها می دانند ، اما مردان هم نیز به طور معمول و در مقادیر کمی آن را تولید می کنند. نوزادان پسر هنگام رشد در رحم، تحت تأثیر استروژن دریافتی از مادران خود هستند. این مشکل می تواند به طور موقت در طی رشد طبیعی پسران اتفاق بیفتد و منجر به ژنیکوماستی در نوزادان یا در دوران بلوغ شود. با این حال در برخی از مردان که دارای اضافه وزن یا چاق هستند، ممکن است بافت چربی زیادی در ناحیه قفسه سینه پدید بیاید.

در صورت ادامه ، ممکن است دارو یا جراحی کمک کند. علت ژنیکوماستی یا بزرگی سینه که می تواند ناشی از اختلال در نسبت استروژن به تستوسترون در مردان باشد و منجر به تکثیر بافت غدد پستان می شود. بیش از نیمی از نوزادان پسر با سینه های بزرگ متولد می شوند. علاوه بر این نوک پستان و آئرولا دارای پایانه های عصی فراوانی هستند که به تحریک جنسی کمک می کند. با توجه به اینکه نوک پستان معمولاً متقارن است، ممکن است احساس انعطاف یا سفتی داشته باشد.هر دو طرف به طور معمول تحت تأثیر قرار می گیرند ، اگرچه فقط در یک طرف ایجاد می شود. گاهی برای تشخیص درست دلیل بروز بزرگشدگی پستان در مردان نیاز است که آزمایشهای بیشتری نیز انجام شود. بزرگ شدن بافت غده پستان به دلیل نوسانات هورمونی یا عدم تعادل هورمون است. علت بیماری و میزان بزرگی سینه در انتخاب نوع عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان مهم است. اغلب بزرگ شدن پستان در مردان بین سنین ۵۰ تا ۸۰ سال بیشترین میزان را دارد.

یکی از بیماری هایی که آمار قابل توجهی از زنان را با خود درگیر کرده است؛ بیماری فیبروکیستیک پستان است . استروژن هورمونی است که باعث رشد بافت پستان می شود. انباشت چربی در سینه مردان گاهی اوقات باعث می شود تا فرد دارای سینه هایی درشت و با بافت ضخیم و توده مانند شوند در بیشتر افراد ژنیکوماستی ممکن است تا در هر دو سینه فرد و یا اینکه فقط در یک سمت سینه ایجاد شود که مهم ترین علت بروز این عارضه در افراد در سنین بلوغ و ناشی از تغییرات پرولیفراسیون بافت گلاندولار سینه است در بسیاری از افراد مشخص شده است که این مشکل بصورت مادرزادی در هنگام نوزادی برای کودک نیز ممکن است. زیرا عادت کردن به مصرف وعده ها در کنترل گرسنگی بسیار موثر است زیرا متابولیسم را در سطح مناسبی قرار می دهد. شاید آنها نمی دانند که یک درمان موثر برای ژنیکوماستی وجود دارد. علاوه بر گیاهان تنظیم کننده سطح هورمونهای بدن، گیاهان دارویی دیگری نیز هستند که مصرف آنها در در درمان ژنیکوماستی با داروی گیاهی توصیه شده است. ممکن است بعضی اوقات باعث از بین رفتن بافت چربی در سینه مردان (نکروز چربی سینه) شود و باعث ایجاد توده یا کمرنگ شدن پستان شود که از نظر ظاهری با سرطان پستان مشابه است.

که در نهایت باعث تفاوت آناتومی سینه زنان و مردان بالغ می شود. اما اگر توده سینه به طور غیرمعمول بزرگ ، حساس یا سفت و در یک طرف باشد، ممکن است بیوپسی (بافت برداری) انجام شود تا مشکلات دیگری ایجاد نشود. عدم رعایت رژیم غذایی سبک و کمحجم و ورزش نکردن، معمولا از عوامل اصلی بازگشت چربیِ افرادی است که بهتازگی عمل لیپوشاکن را انجام دادهاند. در حقیقت افرادی که بعد زیبایی و حتی بعد درمانی برای آن ها مهم است، لازم است که به این نکته توجه داشته باشند. حتی اگر هر دو طرف را درگیر کند، ممکن است یک سمت سینه بیشتر خودش را نشان دهد. به طور کلی ژنیکوماستی یک مشکل جدی نیست و بدون در است، اما مقابله با این بیماری که باعث افتادگی در سینه مردان می شود دشوار است. در زمان بلوغ که ممکن است در این حالت بافت پستانی به صورت یک طرفه رشد کند. اگر مردی یک طرفه سینه اش بزرگ شده است، باید به پزشک خود اطلاع دهد و آیا تا به حال کسی از اقوام نزدیکش (مادر ، خواهر یا دختر) به سرطان پستان مبتلا شده است؟ در برخی از موارد ژنیکوماستی ارثی است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد دکتر غدد ژنیکوماستی لطفا از سایت ما دیدن کنید.