بزرگترین تولیدکننده کووید jab در جهان مجبور به کاهش تولید به نصف شد – RT World News

موسسه سرم هند، بزرگترین سازنده واکسن در جهان، اعلام کرده است که به دلیل عدم سفارش، حدود نیم میلیارد دوز از واکسن کوویشیلد را گیر کرده است و این شرکت را مجبور به کاهش تولید به نصف کرده است.

آدار پوناوالا، مدیر عامل موسسه سرم، روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی هندی CNBC-TV18 ادعا کرد که این شرکت با یک مشکل مواجه است. “دوراهی” که می توانست داشته باشد “هیچ وقت تصور نمی کردم که در آن باشم” در طول همه گیری

این شرکت با واکسینه کامل نیمی از بزرگسالان واجد شرایط هند، در حال حاضر در انباری از حدود 500 میلیون دوز از AstraZeneca کووید jab تولید محلی قرار دارد.

در حالی که تولید گسترده این واکسن به هند امکان سرعت بخشیدن به عرضه آن را داده است، با Covishield که 90 درصد از 1.3 میلیارد دوز تجویز شده در این کشور را به خود اختصاص داده است، این شرکت به تکمیل تمام سفارشات داخلی خود نزدیک است.

ادامه مطلب


همه‌گیری باعث ثروتمندتر، فقیر فقیرتر - مطالعه شد

ما هیچ دستور دیگری در دست نداریم. بنابراین برای شروع به صورت ماهانه حداقل 50 درصد تولید را کاهش خواهم داد تا زمانی که دوباره سفارشات در هند و جهان دریافت شود. پوناوالا بیان کرد.

فقدان سفارشات علیرغم ابراز نگرانی سازمان بهداشت جهانی در مورد تأثیر نابرابری واکسن در کشورهای آفریقایی، جایی که ناتوانی آنها در تأمین دوزها آنها را با وضعیتی مواجه می‌کند که در آن گونه‌های جهش‌یافته کووید می‌توانند در میان جمعیت‌های عمدتاً واکسینه نشده خود ایجاد شوند.

در ماه اکتبر، بیش از 160 شخصیت پیشرو جهانی از کشورهای غربی خواستند تا واکسن‌های مازاد کووید خود را بین کشورهای فقیرتر توزیع کنند تا در بحبوحه ظهور نوع Omicron، محافظت بیشتری در سراسر جهان در برابر کووید ایجاد کنند.

علیرغم اینکه موسسه سرم صادرات واکسن را در اوایل سال 2021 متوقف کرد تا امکان تسریع واکسیناسیون در سراسر هند را در بحبوحه افزایش عفونت ها فراهم کند، این شرکت بزرگترین تامین کننده کووید jabs برای طرح توزیع بین المللی Covax است. با این حال، با توجه به Poonawalla، سفارشات Covax بوده است “بسیار کند.”

این وضعیت باعث شد پوناوالا ادعا کند که سرعت آهسته واکسیناسیون در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​به دلیل ناتوانی آنها در تأمین دوز نیست، بلکه به دلیل زیرساخت ضعیف آنها است که توانایی آنها را برای توزیع واکسن محدود می کند.