بریویک قاتل دسته جمعی نامه هایی برای بازماندگان و بستگان آنها فرستاد – RT World News

به گزارش رسانه دولتی نروژ، آندرس بهرینگ برویک، تروریستی محکوم به قتل عام و محکوم، نامه هایی حاوی گزیده ای از مانیفست خود را برای بازماندگان حملات خود و بستگان آنها ارسال کرده است.

در گزارشی در روز یکشنبه، شرکت پخش نروژ (NRK) فاش کرد که اعضای “گروه حمایت” – سازمانی که از بازماندگان و بستگان حملات تروریستی 22 ژوئیه 2011 حمایت می کند – نامه هایی از قاتل زندانی دریافت کرده اند.

این پیام ها که توسط آندرس برینگ برویک نوشته شده است، شامل یک تبریک دست نویس در بالای نامه سرگشاده تولید انبوه است. به گفته NRK، در بسیاری از نامه‌ها، قاتل پیام‌هایی را از مانیفست‌هایی که قبل از کشتن 77 نفر در یک حمله برنامه‌ریزی‌شده در سال 2011 تهیه کرده بود، تکرار می‌کند.

نامه به گروه حمایت شامل هشت صفحه پرمحتوای تبلیغات قدرت سفید است. پیام‌های مشابهی نیز به اتحادیه جوانان کارگر – بخش جوانان حزب کارگر نروژ (اعضای آن در حمله 2011 هدف قرار گرفتند) – به علاوه نمایندگان پارلمان و سایرین که دارای مناصب یا مناصب دولتی هستند ارسال شد.

ادامه مطلب


چاقو زنی سعی می کند به مردم حمله کند و پلیس را در اسلو مجروح کند، توسط افسر کشته می شود

توربیورن ورایده، سیاستمدار نروژی از جمله کسانی بود که این نامه را دریافت کرد. “من یک توده در شکمم گرفتم. کاملاً صادقانه بگویم، فکر می‌کنم خیلی ناراحت‌کننده بود.» او به NRK گفت. Vereide در میان کسانی بود که توسط Breivik به آنها شلیک شد.

“در مورد کسی که اسلحه را به سمت شما نشانه رفته و قصد کشتن شما را داشته، اکنون نامه ای برای شما می فرستد، یک چیز کمی پوچ وجود دارد.” او به روزنامه فریدا گفت.

دولت پیش از این تصمیم گرفته بود که ارتباطات بریویک را در میان نگرانی‌هایی که ممکن است با افراد همفکر او ارتباط برقرار کند، کاهش دهد. در سالهای منتهی به 2016، بریویک حدود 3000 نامه از سلول زندان خود ارسال و دریافت کرد.

در سال 2011، بریویک مرگبارترین حمله را در نروژ از زمان جنگ جهانی دوم انجام داد. در این انفجار هشت نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

این طرفدار برتری نژاد سفید سپس 40 کیلومتری شمال غرب از پایتخت به جزیره کوچک اوتویا، در دریاچه تیریفوردن سفر کرد، جایی که در لباس پلیس، به سوی جوانان حزب کارگر نروژ تیراندازی کرد. 69 نفر در تیراندازی جان خود را از دست دادند، در حالی که حدود 500 نفر جان سالم به در بردند و بسیاری از آنها به محل امنی شنا کردند.

بریویک عاقل اعلام شد و حداکثر مجازات مجاز یعنی 21 سال به او داده شد.