بریتانیا همه کشورها را از لیست قرمز سفر کووید در روز چهارشنبه حذف می کند

بریتانیا همه کشورها را از لیست قرمز سفر کووید در روز چهارشنبه حذف می کند

شرکت های مسافرتی از دولت خواسته بودند که محدودیت ها را در اسرع وقت کاهش دهد (نمایندگی)

لندن:

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا به پارلمان گفت، دولت بریتانیا از روز چهارشنبه همه 11 کشور را از لیست قرمز سفر COVID-19 خود حذف خواهد کرد زیرا اکنون در بریتانیا انتقال Omicron در جامعه وجود دارد.

نوع جدید Omicron اولین بار در جنوب آفریقا و هنگ کنگ شناسایی شد. دولت بریتانیا از اواخر نوامبر 11 کشور آفریقایی را به لیست قرمز خود اضافه کرد، به این معنی که تنها شهروندان بریتانیا یا ساکنان این کشور که از آن کشورها می‌آمدند اجازه ورود داشتند و سپس مجبور بودند در یک هتل قرنطینه شوند.

جاوید گفت: “اکنون که انتقال Omicron در جامعه در بریتانیا وجود دارد و Omicron به طور گسترده در سراسر جهان گسترش یافته است، لیست قرمز سفر اکنون در کاهش سرعت نفوذ Omicron از خارج موثر نیست.”

ما از ساعت 4 صبح فردا همه 11 کشور را از لیست قرمز سفر حذف خواهیم کرد.

11 کشوری که حذف خواهند شد عبارتند از: آنگولا، بوتسوانا، اسوانتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، نیجریه، آفریقای جنوبی، زامبیا و زیمبابوه.

لغو

شرکت های مسافرتی از دولت خواسته بودند که محدودیت ها را در اسرع وقت کاهش دهد. فرودگاه هیترو لندن هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل نگرانی ها در مورد محدودیت ها، تعداد زیادی از مسافران تجاری را لغو کرده است.

گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل گفت که در هفته اول ژانویه بررسی می شود، بریتانیا همچنان از همه مسافران ورودی می خواهد که حداکثر 48 ساعت قبل از حرکت، PCR یا آزمایش جریان جانبی سریع انجام دهند.

مارک تانزر، مدیر اجرایی انجمن مسافرتی ABTA، از حذف لیست قرمز استقبال کرد اما گفت که آزمایش ها نیز باید لغو می شد.

او در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به اینکه اقدامات آزمایشی اکنون در طول دوره کریسمس و سال جدید گسترش یافته است، و صنعت به سرعت به فصل رزرو برای تابستان 2022 نزدیک می‌شود، کسب‌وکارهای مسافرتی با وضعیت بسیار جدی مواجه هستند».

“اعتماد مصرف کنندگان در سفر با شکست قابل توجهی روبرو شده است که از این محدودیت ها بیشتر خواهد بود.”

افرادی که از کشورهایی که در لیست قرمز قرار دارند باید هزاران پوند برای قرنطینه در هتل های مورد تایید دولت بپردازند. بسیاری در شبکه های اجتماعی از هزینه ها و شرایط اقامت خود شکایت کرده اند.

کمبود اتاق‌های موجود نیز باعث شد که برخی از افراد در خارج از کشور در انتظار فضا برای در دسترس قرار گرفتن در هتل‌ها باشند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)