بریتانیا می‌خواهد آسانژ را به افرادی بدهد که در فکر کشتن او بودند – سردبیر ویکی‌لیکس به RT – اخبار RT World

سردبیر ویکی لیکس به RT گفت: «از هر نظر شرم آور است که بریتانیا بخواهد جولیان آسانژ را به ایالات متحده مسترد کند، کشوری که مقامات ارشد آن ادعا کرده بودند قصد ربودن یا حتی ترور او را داشتند.

ما در اینجا با کشوری سروکار داریم که در آن افراد در سطح بالا در سیا و کاخ سفید به ربودن یا قتل جولیان آسانژ فکر می کردند. کریستین هرافنسون با اشاره به گزارش یاهو نیوز که جزئیات شکار آسانژ توسط سیا را در زمان مایک پمپئو، مدیر وقت، تشریح می کرد، گفت.

دادگاه عالی لندن به تازگی در روز حقوق بشر سازمان ملل متحد تصمیم گرفت که استرداد یک فرد به کشوری که قصد کشتن آن فرد را داشت، خوب است. از هر نظر شرم آور است.

پس از آن که حکم دادگاه عالی بریتانیا، امتناع ماه ژانویه از استرداد آسانژ به ایالات متحده صادر شده توسط دادگاه قاضی را لغو کرد، هرافنسون با RT صحبت کرد. در تصمیم جدید آمده است که قاضی باید قبل از تصمیم گیری در مورد نگرانی های خود در مورد اینکه آسانژ در معرض شرایط توهین آمیز در یک زندان ایالات متحده قرار می گیرد، به ایالات متحده اطلاع می داد.

در طول جلسات استیناف، وکلای نماینده دولت ایالات متحده تضمین‌های دیپلماتیک را برعکس ارائه کردند – اگرچه حامیان آسانژ می‌گویند که نباید به سخنان آمریکایی‌ها اعتماد کرد.

«این تضمین‌ها ارزش کاغذی که روی آن نوشته می‌شود را ندارند.» هرافنسون گفت.

نماینده ویکی لیکس گفت که اگر دادگاه قضات اکنون تصمیم قبلی خود را لغو کند، تیم دفاعی آسانژ درخواست تجدید نظر خواهد کرد. ممکن است ماه ها بیشتر طول بکشد تا تصمیم گرفته شود که آیا ناشر برای محاکمه به اتهام جاسوسی به ایالات متحده فرستاده می شود که حداکثر 175 سال حبس دارد.

بیشتر بخوانید: نبرد استرداد جولیان آسانژ: آنچه باید بدانید

هرافنسون گفت: با توجه به سال‌هایی که آسانژ تحت نظارت و محدودیت رفت و آمد گذراند، از جمله بیش از دو سال در زندان فوق امنیتی بلمارش، دوستان و خانواده او نگران سلامتی او هستند و او باید آزاد شود.

امیدهایم را واقع بینانه نگه می دارم، اما این کار درستی است. او باید به قید وثیقه آزاد شود. او باید با خانواده اش باشد، با استلا [Moris] و دو پسرشان، کریسمس را با آنها جشن گرفتند.”