بریتانیا سطح هشدار کووید را پس از “افزایش سریع” موارد Omicron افزایش داد

بریتانیا سطح هشدار کووید را پس از

بریتانیا کمپین واکسیناسیون گسترده خود را بیش از یک سال پیش آغاز کرد.

لندن:

بریتانیا روز یکشنبه سطح هشدار کووید را به دلیل “افزایش سریع” موارد نوع Omicron افزایش داد، زیرا دولت اقدامات جدیدی را برای کنترل شیوع آن اعلام کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر، تحت فشار به دلیل ادعاهایی که او و کارکنانش از محدودیت های کووید در کریسمس گذشته نادیده گرفته اند، قرار بود در ساعت 2000 به وقت گرینویچ برای ملت سخنرانی کند.

انتظار می رود او در مورد برنامه تقویت کشور صحبت کند.

تصمیم برای افزایش پنج مرحله ارزیابی خطر سلامت عمومی از سطح سه به چهار پس از ثبت 1239 مورد تایید شده دیگر در روز یکشنبه گرفته شد.

این تعداد کل موارد Omicron در بریتانیا را به 3,137 می رساند — که 65 درصد از مجموع 1,898 مورد روز شنبه افزایش یافته است.

بریتانیا کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا را در ژوئن آغاز کرد و سطح هشدار در مرحله سوم بود، که به این معنی است که همه‌گیری در گردش عمومی است.

سطح چهار به معنای “انتقال زیاد است و فشار بر خدمات مراقبت های بهداشتی گسترده و قابل توجه یا در حال افزایش است”.

چهار افسر ارشد پزشکی در انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی گفتند که این اقدام به دلیل توصیه آژانس امنیت بهداشت بریتانیا، یک نهاد بهداشت عمومی انجام شده است.

آنها در بیانیه ای مشترک گفتند: “انتقال کووید-19 در حال حاضر در جامعه زیاد است، عمدتاً هنوز توسط دلتا هدایت می شود، اما ظهور Omicron خطر اضافی و به سرعت در حال افزایش را به خدمات عمومی و مراقبت های بهداشتی اضافه می کند.”

شواهد اولیه نشان می دهد که Omicron بسیار سریعتر از Delta گسترش می یابد و محافظت واکسن در برابر بیماری علامت دار Omicron کاهش می یابد.

داده‌های شدت در هفته‌های آتی واضح‌تر می‌شود، اما بستری‌ها از سوی Omicron در حال حاضر رخ می‌دهند و احتمالاً به سرعت افزایش می‌یابند.

افسران گفتند با توجه به اینکه محافظت از واکسن با Omicron کاهش یافته بود، تقویت کننده ها حیاتی بودند و هر دو تزریق سوم استفاده شده – Pfizer و Moderna – پاسخ ایمنی را افزایش دادند و “اثربخشی خوبی” را نشان دادند.

این اقدام برای کاهش فشار از قبل افزایش یافته بر خدمات بهداشت ملی (NHS) که با عفونت های تنفسی فصلی مانند آنفولانزا سروکار دارد، طراحی شده است.

اقدامات جدید

پس از اجباری شدن استفاده از ماسک در بسیاری از مکان‌های عمومی سرپوشیده در جمعه گذشته، دولت پیش از این اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از شیوع Omicron اعلام کرد.

از روز سه‌شنبه، تماس‌های کاملاً واکسینه شده افرادی که آزمایش کووید-19 مثبت دارند، ملزم به انجام آزمایش جریان جانبی روزانه به مدت هفت روز خواهند بود.

به گفته وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی، افرادی که یک یا دو واکسن واکسن کووید را تزریق نکرده اند، باید به مدت 10 روز قرنطینه شوند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت گفت: نوع Omicron به سرعت در بریتانیا در حال افزایش است و انتظار می رود تا اواسط دسامبر به گونه غالب تبدیل شود.

ما این اقدام متناسب و عملی‌تر را برای محدود کردن تأثیر آن بر زندگی روزمره مردم انجام می‌دهیم و در عین حال به کاهش شیوع Omicron کمک می‌کنیم.»

دولت خود را هدف قرار داده است که تا پایان ژانویه به همه افراد بالای 18 سال تزریق تزریق کند و از روز سه شنبه این برنامه را برای افراد بالای 30 سال باز کرده است.

این اطلاعیه به پیشنهادهای جانسون برای مبارزه با Omicron، از جمله بازگشت به کار خانگی در صورت امکان از دوشنبه، و معرفی پاسپورت واکسن در مکان‌های خاص از چهارشنبه، اضافه می‌کند.

نمایندگان مجلس روز سه‌شنبه به تصویب این قانون رای می‌دهند و جانسون با شورش بالقوه قابل توجهی از سوی همکاران محافظه‌کار خود مواجه می‌شود.

با این حال، این رأی گیری احتمالاً با حمایت حزب کارگر به تصویب می رسد.

بریتانیا – یکی از کشورهایی که بیشتر از کووید-19 آسیب دیده است با بیش از 146000 مرگ – کمپین واکسیناسیون انبوه خود را بیش از یک سال پیش آغاز کرد.

نرخ عفونت سرسختانه بالاست و حدود 50000 تست مثبت در روز است. در لندن، Omicron حدود یک سوم کل موارد Covid-19 را تشکیل می دهد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)