بریتانیا خواستار واکنش جهانی “هماهنگ” پس از تراژدی قایق مهاجر است

بریتانیا خواستار واکنش جهانی

تراژدی قایق بریتانیا-فرانسه: مقامات پیش از این گفتند که سه هلیکوپتر و سه قایق منطقه را جستجو کردند.

لندن:

پس از غرق شدن حداقل 27 مهاجر در تلاش برای رسیدن به انگلیس، بریتانیا روز پنجشنبه خواستار “تلاش بین المللی هماهنگ” در سراسر اروپا برای جلوگیری از قاچاق انسان شد.

پریتی پاتل، وزیر کشور، پس از گفتگوی تلفنی با جرالد دارونین، همتای فرانسوی خود، به نمایندگان پارلمان گفت: «دیروز لحظه‌ای بود که بسیاری از ما سال‌ها از آن می‌ترسیدیم».

بر اساس قانون جدیدی که در حال حاضر در پارلمان در حال پیشرفت است، وزیر کشور همچنین از برگرداندن قایق های مهاجران در کانال مانش خودداری کرد.

اما، او گفت، در حالی که لایحه جدید مهاجرت به مقابله با بحران کمک می کند، “ما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام دهیم”.

پاتل گفت: “این یک مسئله پیچیده است و هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد. این به معنای تلاشی هرکول است و بدون همکاری نزدیک بین همه شرکا و آژانس های بین المللی غیرممکن خواهد بود.”

این امر مستلزم یک تلاش هماهنگ بین‌المللی است و من با همتایان خود از فرانسه، لهستان، اتریش، بلژیک، ایتالیا و یونان در تماس دائمی بوده‌ام که به دلیل ماهیت بحران و این واقعیت که ما در حال حاضر هستیم، فقط چند مورد را نام ببرم. دیدن 80 میلیون آواره در جهان.”

پس از فاجعه چهارشنبه، فرانسه خواستار گفتگوهای فوری میان وزرای اتحادیه اروپا شد، اما همکاری در سراسر قاره در زمینه مهاجرت به دلیل برگزیت مختل شده است.

داونینگ استریت گفت، صرف نظر از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، آماده پیگیری همه راه‌های همکاری در این بحران است و تاکید کرد که پناهجویان باید در مقاصد امنی مانند فرانسه درخواست‌های خود را تسلیم کنند.

سخنگوی نخست وزیر بوریس جانسون به خبرنگاران گفت: “ما بدیهی است که می خواهیم با شرکای اروپایی خود کار کنیم، با درک این موضوع که این مشکلی است که فقط بریتانیا را تحت تاثیر قرار نمی دهد، تا اطمینان حاصل شود که افرادی که نیاز به پناهندگی دارند می توانند در کشورهای امن این کار را انجام دهند.” .

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)