بریتانیا بیش از 1.19 لک مورد ابتلا به کووید-19، بالاترین افزایش روزانه را گزارش کرده است

بریتانیا بیش از 1.19 لک موارد کووید، بالاترین افزایش روزانه را گزارش کرد

بریتانیا با 147720 مورد مرگ و میر ناشی از ویروس در میان کشورهای اروپایی است که بدترین آسیب را دیده است. (فایل)

لندن:

بریتانیا روز پنجشنبه یک رکورد دیگر روزانه آلودگی روزانه کووید-19 را ثبت کرد که توسط نوع Omicron تقویت شده است.

حدود 119,789 مورد در 24 ساعت گذشته ثبت شد، یک روز پس از اینکه این ارقام برای اولین بار از 100,000 فراتر رفت و به 106,122 رسید.

بریتانیا با 147 هزار و 720 مورد مرگ و میر ناشی از ویروس در میان کشورهای اروپایی است که بدترین آسیب را دیده است.

دفتر آمار ملی تخمین زده است که نزدیک به 1.4 میلیون نفر در خانواده های بریتانیا در هفته منتهی به 16 دسامبر به کووید مبتلا شده اند، که بالاترین رقم تاکنون از همه گیری جهانی است که در اوایل سال 2020 آغاز شد.

پذیرش در بیمارستان ها نیز در حال رشد است، البته کندتر از موج های قبلی، به ویژه در لندن.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت گفت، با این وجود، «خبر دلگرم‌کننده‌ای» وجود دارد، زیرا «گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که خطر بستری شدن در بیمارستان کمتر از (با) دلتا است».

دو مطالعه اولیه از بریتانیا این را نشان داده است.

جاوید هشدار داد: «اگر چه میزان این خطر کاهش می‌یابد چندان روشن نیست.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تصمیم گرفته است که محدودیت‌های سخت‌تر را پیش از کریسمس در انگلیس اعمال نکند و در عوض بر کمپینی برای افزایش حفاظت از واکسن از طریق یک برنامه تقویت‌کننده تمرکز کند.

بیش از 30 میلیون نفر در بریتانیا به دلیل اینکه جانسون هدف بلندپروازانه ای را برای ارائه یک جرب کمکی به همه افراد بالای 18 سال تا پایان سال تعیین کرده است.

با این حال، سایر مناطق بریتانیا تدابیر ضد ویروسی را تشدید کرده‌اند و اسکاتلند پنجشنبه اعلام کرد که کلوپ‌های شبانه را از هفته آینده از جمله در شب سال نو به دلیل افزایش موارد، تعطیل می‌کند.

دولت اسکاتلند اعلام کرد که باشگاه‌ها باید از ساعت 5 صبح روز دوشنبه تعطیل شوند تا “برای مقابله با انتقال Omicron، که به سرعت در حال گسترش است.”

ادینبورگ قبلاً نمایش آتش بازی تماشایی معمول خود را برای شب سال نو که در اسکاتلند به عنوان Hogmanay شناخته می شود، لغو کرده بود.

جان سوینی، معاون وزیر اول اسکاتلند، گفت که بسته شدن کلوپ های شبانه همراه با حمایت مالی برای کمک به آنها خواهد بود که “امیدواریم مدت کوتاهی باشد تا زمانی که دوباره بتوانند به طور عادی فعالیت کنند.”

وی افزود: کلوپ های شبانه تنها در صورت ارائه سرویس سفره و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می توانند باز بمانند.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند هشدار داده است که اسکاتلند ممکن است با “سونامی عفونت” مواجه شود و اقداماتی را از جمله محدودیت 500 نفر در رویدادهای خارج از خانه از 26 دسامبر اعلام کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)