بریتانیا برای مبارزه با تروریسم در افغانستان با پاکستان همکاری می کند: رسمی

بریتانیا برای مبارزه با تروریسم در افغانستان با پاکستان همکاری می کند: رسمی

تسلط طالبان: طالبان در 15 اوت کنترل مؤثر افغانستان را به دست گرفتند (پرونده)

اسلام آباد:

یک مقام بلندپایه بریتانیایی روز چهارشنبه در اینجا گفت که بریتانیا با پاکستان در مورد موضوعات مورد نگرانی مشترک، از جمله ارائه حمایت های بشردوستانه به مردم افغانستان و جلوگیری از تبدیل شدن این کشور جنگ زده به محلی که تروریسم در آن شکوفا می شود، همکاری خواهد کرد.

نایجل کیسی، نماینده ویژه نخست وزیر بریتانیا برای افغانستان و پاکستان گفت که بریتانیا متعهد است هر کاری که می تواند برای تضمین ثبات در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی در ماه اوت انجام دهد.

کمیسیون عالی بریتانیا گفت که کیسی که برای یک سفر سه روزه به اسلام آباد و کراچی در پاکستان به سر می برد، در مورد وضعیت بشردوستانه در افغانستان با رهبران ملکی و نظامی پاکستان گفتگو کرد.

کیسی با ژنرال قمر باجوا رئیس ستاد ارتش، معید یوسف مشاور امنیت ملی، سهیل محمود وزیر امور خارجه و نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، محمد صادق، برای پوشش مسائل مربوط به افغانستان، ملاقات هایی داشت.

وی در مورد وضعیت بشردوستانه در افغانستان صحبت کرد، که بریتانیا پیش از این تعهد 50 میلیون پوندی را برای 2.5 میلیون افغان، که بیشتر آنها زن و دختر هستند، از تعهد 286 میلیون پوندی کمک های بریتانیا به افغانستان در سال جاری اختصاص داده است. ” در بیانیه ای آمده است.

کیسی همچنین در نشست خود درباره زمینه‌های مورد توجه دوجانبه، از جمله سیاست فراگیر، حقوق زنان، و وضعیت امنیتی بحث کرد.

«بریتانیا متعهد است که هر کاری که می تواند برای تضمین ثبات در افغانستان انجام دهد و سیاست ما یک تعامل عملی است. کیسی گفت: ما به همکاری با پاکستان در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک، از جمله ارائه حمایت های بشردوستانه به مردم افغانستان و جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به محلی که تروریسم در آن شکوفا می شود، ادامه خواهیم داد.

علاوه بر گفتگوهای خود در مورد افغانستان، نماینده ویژه در کراچی با رهبران تجاری دیدار خواهد کرد تا درباره فرصت های تجاری بین بریتانیا و پاکستان گفتگو کند.

او گفت که بریتانیا و پاکستان روابط قوی تجاری و مردمی دارند که توسط 1.6 میلیون مهاجر پاکستانی در بریتانیا تقویت شده است.

کیسی گفت: “من از پاکستان برای حمایت از تلاش های ما برای تخلیه افغان های در معرض خطر وابسته به بریتانیا از افغانستان سپاسگزارم.”

پس از اینکه این گروه تندرو کنترل کابل را در ماه اوت به دست گرفت، پاکستان در تلاش است تا جهان را متقاعد کند تا از طریق دیپلماتیک با طالبان تعامل داشته باشد. با این حال، جامعه بین المللی هنوز در مورد این گروه به ویژه در مورد موضوعاتی مانند تروریسم ناشی از این کشور جنگ زده و وعده های آنها برای احترام به حقوق بشر تردید دارد.