بریتانیا امروز سیستم هشدار اضطراری را روی میلیون‌ها گوشی آزمایش می‌کند

بریتانیا امروز سیستم هشدار اضطراری را روی میلیون‌ها گوشی آزمایش می‌کند

پیام آزمایشی در ساعت 3 بعد از ظهر به وقت محلی یکشنبه پخش می شود. (نمایندگی)

لندن:

بریتانیا اولین آزمایش خود را از یک سرویس هشدار اضطراری جدید در روز یکشنبه انجام می‌دهد و میلیون‌ها تلفن همراه در ساعت 3:00 بعد از ظهر (1400 به وقت گرینویچ) یک زنگ هشدار بلند منتشر می‌کنند و می‌لرزند.

این سیستم ملی که از طرح‌های مشابه در کانادا، ژاپن، هلند و ایالات متحده الگوبرداری شده است، با هدف هشدار دادن به مردم در صورت وجود خطری برای زندگی در این نزدیکی است، اما انتقاداتی را در مورد نفوذ “ایالت پرستار بچه” ایجاد کرده است.

پیامی می‌گوید: “این یک آزمایش هشدارهای اضطراری است، یک سرویس جدید دولتی بریتانیا که در صورت وجود یک وضعیت اضطراری خطرناک در نزدیکی شما به شما هشدار می‌دهد.”

خدمات اورژانس و دولت امیدوارند با استفاده از این سیستم، مردم را نسبت به مسائلی مانند سیل شدید و آتش سوزی آگاه کنند.

هشدار 10 ثانیه ای که حتی در صورت خاموش بودن تلفن ها به صدا در می آید، انتظار می رود رویدادهای سرگرمی و ورزشی از جمله مسابقات فوتبال لیگ برتر را مختل کند.

سازمان‌دهندگان مسابقات قهرمانی جهان اسنوکر، بازی را درست قبل از هشدار متوقف خواهند کرد، در حالی که انجمن تئاتر لندن به اعضای خود توصیه کرده است که به تماشاگران بگویند تلفن‌های خود را خاموش کنند.

به رانندگان هشدار داده شده است که در طول آزمایش گوشی خود را بر ندارند و افرادی که مایل به دریافت هشدار نیستند می توانند در تنظیمات دستگاه خود انصراف دهند.

الیور داودن، معاون نخست وزیر، گفت: “آرام باشید و ادامه دهید. این روش بریتانیا است و این دقیقاً همان کاری است که این کشور با دریافت این هشدار آزمایشی در ساعت 3 بعد از ظهر امروز انجام خواهد داد.”

“وظیفه شماره یک دولت حفظ امنیت مردم است و این ابزار دیگری در جعبه ابزار برای شرایط اضطراری است.”

“وحشتناک”

اما برخی از چهره‌های محافظه‌کار از این طرح انتقاد کرده‌اند و جاکوب ریس موگ، وزیر پیشین، از مردم خواسته است که از فراخوان‌های دولت سرپیچی کنند و “هشدار غیرضروری و مزاحم” را خاموش کنند.

او گفت: «این به حالت پرستار بچه برگشته است – به ما هشدار می‌دهند، به ما می‌گویند، به ما می‌گویند که در عوض باید بگذارند مردم به زندگی خود ادامه دهند.»

سارا واین، ستون نویس دیلی میل، همسر سابق وزیر دولت مایکل گوو، این طرح ها را “وحشتناک” خواند.

او نوشت: “امروز یکشنبه، ساعت 3 بعدازظهر… دولت قصد دارد با تجاوز به تلفن های همراه ما — و حریم خصوصی ما — با سیگنال تست اضطراری پوچ خود، قفس های جمعی ما را به لرزه درآورد. این تصور به همان اندازه که ترسناک و خسته کننده است.”

او افزود: “وحشتناک است زیرا یادآور ظلم و ستمی است که توسط فناوری به خانه های ما هجوم آورده است و به همه جنبه های زندگی روزمره ما نفوذ کرده است.”

اما جودی ادورثی، کارشناس بین‌المللی در سیستم‌های هشدار و استاد روانشناسی در دانشگاه پلیموث، گفت که سیستم هشدار یک پیشرفت مثبت است، حتی اگر اولین پخش آن ممکن است مردم را غافلگیر کند.

او به انجمن مطبوعات داخلی گفت: «با وجود پیامی که توضیح می دهد که این یک آزمایش است، من انتظار دارم که برخی از مردم شگفت زده شوند.

او افزود: «اگر باعث شود مردم به تلفن‌های خود نگاه کنند و پیام را بخوانند و سپس بر اساس آن عمل کنند، می‌توان گفت که کار کرده است.

نمایندگان مجلس همچنین از تصمیم برای واگذاری قرارداد سودآور فناوری اطلاعات برای سیستم هشدار به فوجیتسو، شرکت ژاپنی مسئول نرم‌افزار معیوب در سیستم اداره پست که منجر به دریافت محکومیت‌های کلاهبرداری توسط مدیران فرعی پست بی‌گناه شد، انتقاد کردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)