بریتانیا از تعصب نژادی در دستگاه اکسیمتر مورد استفاده برای ارزیابی بیماران کووید استفاده می کند

بریتانیا از تعصب نژادی در دستگاه اکسیمتر مورد استفاده برای ارزیابی بیماران کووید استفاده می کند

دلیل این تعصب این بود که بسیاری از دستگاه های پزشکی در کشورهای دارای اکثریت سفیدپوست کنار هم قرار می گیرند.

لندن:

بریتانیا روز یکشنبه خواستار اقدام بین‌المللی در مورد تجهیزات پزشکی مانند اکسیمترهایی شد که روی افراد با پوست روشن‌تر کار می‌کنند و گفت که این تفاوت‌ها ممکن است به قیمت جان بیماران اقلیت قومی در طول همه‌گیری کووید-19 تمام شود.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت، گفت که پس از اطلاع از این که اکسیمترها، که سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کنند و کلید ارزیابی بیماران کووید هستند، برای بیمارانی که پوست تیره‌تری دارند، خوانش‌های دقیق کمتری ارائه می‌دهند، دستور بررسی این موضوع را داده است.

جاوید طی مصاحبه ای با بی بی سی گفت: “این در سراسر جهان سیستمی است. این در مورد تعصب نژادی در برخی ابزارهای پزشکی است. ناخواسته است اما وجود دارد و اکسیمترها نمونه بسیار خوبی از آن هستند.”

جاوید در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است افراد به دلیل نقص کووید-19 جان خود را از دست داده باشند، گفت: “من فکر می کنم احتمالاً بله. من حقایق کامل را ندارم.”

او گفت که دلیل این اختلافات این است که بسیاری از دستگاه های پزشکی، داروها، روش ها و کتاب های درسی در کشورهای دارای اکثریت سفیدپوست در کنار هم قرار گرفته اند.

جاوید گفت: “من می‌خواهم مطمئن شوم که ما کاری در مورد آن انجام می‌دهیم، اما نه فقط در بریتانیا. این یک موضوع بین‌المللی است، بنابراین من با همتایان خود در سراسر جهان برای تغییر این موضوع همکاری خواهم کرد.”

او گفت که قبلاً در مورد این موضوع با همتای آمریکایی خود که به اندازه او به آن علاقه داشت صحبت کرده است.

جاوید گفت که پس از بررسی این موضوع که چرا در بریتانیا، سیاه پوستان و دیگر پیشینه های قومی اقلیت به طور نامتناسبی تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته اند، از این مشکل آگاه شده است.

وی گفت: در اوج مراحل اولیه همه‌گیری، یک سوم پذیرش‌های کووید در بخش‌های مراقبت‌های ویژه برای بیماران اقلیت‌های قومی بود که دوبرابر تعداد آنها در جمعیت عمومی بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)