بروس اسپرینگستین کاتالوگ موسیقی را به قیمت 500 میلیون دلار به سونی می فروشد: گزارش

بروس اسپرینگستین کاتالوگ موسیقی را به قیمت 500 میلیون دلار به سونی می فروشد: گزارش

بروس اسپرینگستین در تمام 50 سال فعالیت حرفه ای خود با سونی سونی سونی کلمبیا رکوردز بوده است

واشنگتن:

بروس اسپرینگستین طبق گزارشات، حقوق موسیقی خود را به مبلغ نیم میلیارد دلار به سونی فروخته است، آخرین خواننده سوپراستار که به هیاهوی فروش کاتالوگ های ناشی از همه گیری دامن زده شده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز و بیلبورد نشریه سرگرمی آمریکایی، این فروش شامل کاتالوگ موسیقی اسپرینگستین و همچنین کل مجموعه آثار او به عنوان یک ترانه سرا است، مانند موفقیت نمادین “Born in the USA” که نزدیک به 30 میلیون نسخه فروخته است.

تایمز به نقل از منابع مطلع در مورد این معامله اشاره کرد، اما هیچ اعلام عمومی از سوی سونی منتشر نشده است.

اسپرینگستین 72 ساله با نام مستعار “رئیس” و “پدر آمریکا” در تمام 50 سال فعالیت حرفه ای خود با شرکت سونی کلمبیا رکوردز همکاری داشته و بیش از 150 میلیون آلبوم به فروش رسانده است.

داستان‌سرای موزیکال فولکلور متولد نیوجرسی که در خانه و در سراسر جهان تحسین می‌شود، 20 جایزه گرمی دریافت کرده است.

او اخیرا یک پادکست محاوره ای و کتاب همراه با باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، با عنوان “مرغد: متولد شده در ایالات متحده” راه اندازی کرده است.

– قیمت های سرسام آور –

همه‌گیری کووید-19 صنعت اجرا را متحیر کرده است، اما انتشار موسیقی – که معمولاً جنبه‌های زیر رادار کسب‌وکار دارد – یک تجارت پررونق است.

جریان‌های حق‌الامتیاز مجموعه‌های حق چاپ آهنگ‌نویسی می‌تواند برای مدت طولانی سودآور باشد و به طور فزاینده‌ای سرمایه‌گذاران را مجذوب خود می‌کند، حتی در شرایطی که سایر صنایع تحت فشار همه‌گیری قرار دارند.

در ماه اکتبر، تینا ترنر 81 ساله حقوق موسیقی خود را به مبلغی نامشخص به گروه آلمانی BMG فروخت.

باب دیلن 80 ساله، برنده جایزه نوبل ادبیات 2016، کل کاتالوگ خود را یک سال پیش به مبلغ 300 میلیون دلار به یونیورسال موزیک فروخت.

بنا به گزارش ها، استیوی نیک، عضو فلیت وود مک، 100 میلیون دلار برای اکثریت سهام خود در کاتالوگ گروه دریافت کرد، در حالی که نیل یانگ، خواننده کانادایی-آمریکایی، گروه پانک بلوندی و شکیرا نیز قراردادهایی را با مبالغ نامشخصی امضا کردند.

کارشناسان صنعت می‌گویند قیمت‌های کاتالوگ قبل از سال 2020 شروع به افزایش کردند، اما در طول همه‌گیری زمانی که هنرمندان خود را از تورها و کنسرت‌ها محروم کردند، به شدت افزایش یافت.

شرکتی که بخش عمده ای از تجارت را رهبری می کند Hipgnosis Songs Fund است، یک شرکت سرمایه گذاری و مدیریت بریتانیایی که در ژوئیه 2018 در بورس اوراق بهادار لندن راه اندازی شد.

دیگر بازیگران اصلی عبارتند از Primary Wave که قرارداد نیکس را امضا کرد، Tempo Investments، Round Hill و Reservoir.

آلن کراس، وبلاگ نویس و تحلیلگر موسیقی، از اسپرینگستین در برابر اتهامات “فروش” دفاع کرد.

کراس نوشت: «بروس فقط از درآمدش پیش‌پرداخت می‌کند، پولی که پس از مرگش به دست می‌آمد».

با فروش به سونی، او می داند که آنها موسیقی او را برای دهه های آینده زنده نگه می دارند.

دیوید کراسبی، خواننده و ترانه‌سرا و بنیان‌گذار هر دو گروه Byrds و Crosby، Stills and Nash، اوایل امسال به خبرگزاری فرانسه گفت که کاتالوگ خود را می‌فروشد زیرا کووید اجرای زنده را متوقف کرده بود.

او گفت: «دلیل اصلی این است که همه ما به اجبار بازنشسته شده‌ایم و نمی‌توانیم کاری در این مورد انجام دهیم.

بسیاری از نوازندگان همچنین می‌گویند که سرویس‌های استریم تنها به نفع هنرمندان اصلی هستند در حالی که به نوازندگان مسن‌تر، فرقه‌دار و تازه‌کار دستمزد بسیار کمی می‌دهند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)