برنامه دوستیابی همجنس گرایان به دلیل نقض اطلاعات 7 میلیون دلار جریمه شد – RT World News

Grindr، یک برنامه دوستیابی آنلاین LGBT+، حدود 7.14 میلیون دلار توسط تنظیم کننده نروژی به دلیل رعایت نکردن قوانین حفاظت از داده ها در مورد رضایت جریمه شده است.

روز چهارشنبه، سازمان حفاظت از داده‌های نروژ (DPA) به Grindr جریمه 65 میلیون کرون نروژی (7.14 میلیون دلار) محکوم کرد که از مجازات 100 میلیون کرون اصلی که در ژانویه صادر شده بود، کاهش یافت.

ادامه مطلب


روسیه و چین برای ایجاد سیستم مالی جدید خارج از کنترل غرب - کرملین

DPA گفت که تصمیم برای کاهش جریمه به 65 میلیون کرون با توجه به اطلاعات جدید در مورد امور مالی شرکت و همچنین تغییراتی که Grindr انجام داده است. “برای رفع نواقص در پلت فرم مدیریت رضایت قبلی خود.”

با این حال، DPA به این نتیجه رسید که برنامه دوستیابی LGBT+ با افشای داده‌های کاربر برای تبلیغ‌کنندگان بدون رضایت معتبر، از قوانین عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) پیروی نکرده است.

“نتیجه گیری ما این است که Grindr داده های کاربر را برای تبلیغات رفتاری بدون مبنای قانونی در اختیار اشخاص ثالث قرار داده است.” توبیاس جودین، رئیس بخش بین‌المللی DPA در بیانیه‌ای گفت.

DPA گفت که رضایت جمع آوری شده توسط Grindr بین ژوئیه 2018 و آوریل 2020 برای استفاده از داده های خصوصی به آن اجازه نمی دهد داده ها را با تبلیغ کنندگان به اشتراک بگذارد.

بر اساس گزارشی از شورای مصرف کننده نروژ (NCC) در ژانویه 2020، داده های به اشتراک گذاشته شده توسط Grindr شامل جزئیاتی مانند آدرس IP کاربران، مکان GPS، سن و جنسیت است.

این گزارش‌ها اضافه می‌کنند که اشتراک‌گذاری چنین داده‌هایی می‌تواند یک موضوع ایمنی فیزیکی در کشورهایی باشد که همجنس‌گرایی ممنوع است.