برنامه‌های درمان ایدز می‌توانند انواع مشابه Omicron را خفه کنند: گزارش

برنامه‌های درمان ایدز می‌توانند انواع مشابه Omicron را خفه کنند: گزارش

Omicron زنگ خطر را در سطح جهانی ایجاد کرده است زیرا به نظر می رسد نسبت به سویه های قبلی قابل انتقال تر است.

دانشمندان گفتند که آفریقای جنوبی باید ارائه داروهای ضد رتروویروسی را برای میلیون ها نفر از افراد آلوده به HIV افزایش دهد تا احتمال ظهور انواع جدید کووید-19 را به طور بالقوه کاهش دهد.

در یک مطالعه تجدید نظر شده بر روی یک فرد مبتلا به HIV با تبعیت محدود از درمان ضد رتروویروسی یا برنامه ART، دانشمندان به رهبری الکس سیگال از موسسه تحقیقات سلامت آفریقا در دوربان واقع در آفریقای جنوبی، جهش‌هایی را که در زمانی که سوژه زن حامل کووید-کووید بود، تجزیه و تحلیل کردند. 19 ویروس به مدت 216 روز. اچ‌آی‌وی، سرطان پیشرفته و برخی از بیماری‌های دیگر، سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند و به سایر عفونت‌ها اجازه می‌دهند که تحت تأثیر قرار گیرند. درمان ART توانایی بدن برای مبارزه با عفونت ها را بازیابی می کند.

سیگال در پیش‌چاپ اصلاح‌شده‌ای که روز سه‌شنبه ارائه شد، گفت: «مشخص کردن تکامل SARS-COV-2 در جغرافیای خاص ممکن است به پیش‌بینی ویژگی‌های گونه‌هایی که از این مناطق می‌آیند کمک کند. “اگر سرکوب سیستم ایمنی توسط HIV پیشرفته باعث تکامل SARS-COV-2 شود، پوشش ART باید برای جلوگیری از آن افزایش یابد.”

در حالی که آفریقای جنوبی بزرگترین برنامه ART جهان را دارد، 8.2 میلیون نفر نیز به این بیماری مبتلا هستند. تعداد زیادی از همسایگان آن دارای نرخ بالای شیوع HIV هستند. در حالی که اکثر مبتلایان در صنعتی ترین کشور آفریقا تحت درمان هستند، چندین میلیون نفر تحت درمان نیستند. این بیماری همه گیر باعث اختلال بیشتر در برنامه ها شده است.

نظریه ای که omicron در یک فرد دچار سرکوب سیستم ایمنی ایجاد کرد، تنها یک فرضیه است. موارد دیگر عبارتند از اینکه ویروس کرونا دوباره به حیوان منتقل شده، جهش یافته و سپس انسان را آلوده کرده است. احتمال دیگر این است که بی سر و صدا در منطقه ای با نظارت اندک و دسترسی کم به مراقبت های بهداشتی جهش یافته و سپس در آفریقای جنوبی پیدا شده است، جایی که توالی نمونه های کووید-19 نسبتاً زیاد است.

نوع جدیدی که در یک فرد آفریقای جنوبی ایجاد شد، به عنوان عفونت با سویه ویروس اصلی شروع شد که برای اولین بار در ووهان چین شناسایی شد.

کشت های ویروس جدا شده در روز ششم، روز 20 و روز 190 – که D6، D20 و D190 نامیده می شوند – پس از آلودگی گرفته شدند. نمونه تکثیر شده از روز 190 از آنتی بادی های تولید شده از عفونت ها یا واکسیناسیون های قبلی در سطحی مشابه با نوع بتا دوری کرد. نمونه های روز شش و روز 20 از آنتی بادی در امان نماند.

ویروس D190 توانایی “مشخص” برای فرار از آنتی بادی های تولید شده در پاسخ به عفونت با دلتا داشت، گونه ای که امسال در سراسر جهان درگیر شد و باعث بیماری شدید و مرگ شد.

دانشمندان گفتند: «نیروی محرکه تکامل D190 ممکن است وجود سطوح بسیار پایین آنتی بادی برای SARS-COV-2 باشد که ممکن است جهش های فرار آنتی بادی را انتخاب کند.

محققان هشدار دادند که تنها یک مورد از 93 فرد آلوده به HIV در این مطالعه تکامل قوی کروناویروس را نشان داد. به گفته آنها، با این حال، این می تواند به این معنی باشد که حدود 80000 نفر در آفریقای جنوبی ممکن است برای مدت طولانی مستعد میزبانی کووید-19 باشند و به آن اجازه جهش داده شود.

سیگال از طریق پیامک گفت: پتانسیل تغییر کووید-19 به عفونت فردی که HIV مثبت است، اختصاص ندارد، بلکه مربوط به عفونت با ویروس کرونا هر فردی با سیستم ایمنی سرکوب شده است.

دانشمندان گفتند که سوژه آفریقای جنوبی تا حد زیادی در طول عفونت خود بدون علامت بود.

آنها گفتند که توضیحی برای فقدان علائم می تواند این باشد که ویروس «ابتدا بیماری زایی پایینی داشت». دانشمندان گفتند: “نوع omicron در حین بازنگری این کار پدیدار شد و دارای جهش هایی در بسیاری از مکان های مشابه ویروس در حال تکامل است” که موضوع این مطالعه بود.

مطالعه جداگانه‌ای که این هفته توسط دانشمندان به سرپرستی سیگال منتشر شد، نشان داد که واکسن کووید-19 تولید شده توسط شرکت Pfizer و BioNTech SE در مقایسه با واکسن‌های قبلی کمتر در برابر omicron مؤثر است.

اگر سویه توصیف شده در این کار و omicron مکانیسم تکاملی مشترکی داشته باشند، omicron ممکن است دارای سرولوژی بتا مانند، فرار قابل توجه اما ناقص از ایمنی خنثی کننده ناشی از واکسن‌های mRNA و فرار قوی از ایمنی ناشی از دلتا باشد که ممکن است منجر به عفونت مجدد شود. دانشمندان در پیش چاپ گفتند. این که آیا سایر ویژگی‌ها نیز می‌توانند مشترک باشند، مانند بیماری‌زایی بالقوه خفیف، هنوز ناشناخته است.

Omicron زنگ خطر را در سطح جهانی ایجاد کرده است زیرا به نظر می رسد نسبت به سویه های قبلی قابل انتقال تر است. با این حال، شواهد اولیه از بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که ممکن است بیماری‌زای کمتری داشته باشد، به این معنی که می‌تواند باعث بیماری کمتری شود.