برلین محدودیت‌ها را برای بی خانمان‌ها در بحبوحه شیوع کووید تشدید می‌کند – RT World News

مقامات برلین قوانین مجوز بهداشت کووید-19 را به سکوهای راه آهن و مترو گسترش داده اند، با آخرین تصمیم خود، بی خانمان ها را که اغلب به دنبال محافظت در برابر هوای سرد در آنجا هستند، به طور موثر ممنوع می کند.

قوانین جدید که از روز چهارشنبه اجرایی می شود، می گوید که فقط افرادی که واکسینه شده اند، اخیراً آزمایش کرده اند یا از کووید-19 بهبود یافته اند می توانند به سکوهای راه آهن و مترو دسترسی داشته باشند. قبلاً این قوانین فقط خود حمل و نقل عمومی مانند قطار و اتوبوس را شامل می شد.

ادامه مطلب


برلین کلوپ های شبانه را باز نگه می دارد، اما رقصیدن را ممنوع می کند

افراد فاقد گواهی سلامت از ورود به سکوها منع خواهند شد، در حالی که کارکنان امنیتی و “بازرسان آموزش دیده ویژه” دولت شهر در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود گفت که بررسی‌ها و اجرای مقررات را انجام خواهد داد. همه “قسمت های دیگر” آنها افزودند که ایستگاه های قطار همچنان برای همه قابل دسترسی خواهد بود.

این اقدامات نه تنها بر مسافران، بلکه بر بی خانمان ها نیز تأثیر می گذارد، زیرا بسیاری از آنها از ایستگاه های مترو و سکوهای راه آهن برای گرم نگه داشتن خود در طول زمستان استفاده می کنند. اداره خدمات اجتماعی شهرستان این موضوع را تایید کرد، اما گفت “به دلایل محافظت از عفونت، استثنا مورد نظر نیست” و بنابراین نیست “ممکن” برای بی خانمان ها

در عوض، مقامات برلین قصد دارند تلاش‌های خود را با هدف سهولت دسترسی بیشتر به واکسیناسیون و آزمایش برای بی‌خانمان‌ها افزایش دهند تا به آنها کمک کنند تا از مقررات پیروی کنند. بخش خدمات اجتماعی سایت‌های آزمایش عمومی رایگان را راه‌اندازی می‌کند و بی‌خانمان‌ها را قادر می‌سازد تا به صورت روزانه آزمایش شوند.

شهر همچنین گفته است که الف “محل ملاقات در روز” برای حدود 200 بی خانمان به زودی در یک رستوران بزرگ در مرکز شهر به نام هافبراوهاوس باز خواهد شد. “یک جایگزین خوب، از جمله یک گزینه آزمایشی، برای همه کسانی که در غیر این صورت فقط به ایستگاه‌های قطار دسترسی دارند، ایجاد خواهد شد.” یک مقام خدمات اجتماعی به رسانه های محلی گفت.

این شهر همچنین در حال حاضر حدود 1150 مکان را در پناهگاه های شبانه برای بی خانمان ها ارائه می دهد.

در اوایل دسامبر، پایتخت آلمان بار دیگر محدودیت‌ها را در بحبوحه افزایش موارد کووید-19 تشدید کرد. این قوانین تعداد افرادی را که در رویدادهای بزرگ شرکت می کنند محدود می کند – 5000 نفر برای مکان های بیرونی و نیمی از این تعداد برای اجتماعات داخلی. رستوران‌ها و میخانه‌ها و همچنین کلوپ‌ها و دیسکوها تاکنون اجازه باز ماندن داشته‌اند، هرچند رقص ممنوع است.