برلین درخواست باواریا برای حفظ انرژی هسته‌ای را رد کرد – RT World News

آلمان تمام نیروگاه های هسته ای خود را در بحبوحه تصمیم برای روی آوردن به انرژی کاملاً تجدیدپذیر تا سال 2035 تعطیل کرد.

وزارت محیط زیست آلمان روز یکشنبه درخواست ایالت بایرن در جنوب شرقی این کشور را برای اجازه ادامه استفاده از انرژی هسته ای، تنها چند ساعت پس از تعطیلی سه نیروگاه هسته ای آخر این کشور در روز شنبه، رد کرد.

تا زمانی که بحران به پایان برسد و گذار به انرژی های تجدیدپذیر موفقیت آمیز باشد، ما باید تا پایان دهه از هر نوع انرژی استفاده کنیم. به نقل از روزنامه آلمانی بیلد، مارکوس سودر، نخست وزیر باواریا روز شنبه گفت.

در ابتدا قرار بود ایستگاه‌های هسته‌ای تا پایان سال 2022 بسته شوند، اما به دلیل نگرانی‌های بخش انرژی آلمان پس از توقف واردات سوخت‌های فسیلی از مسکو، که پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین رخ داد، این اقدام به تعویق افتاد.

وزارت محیط زیست که بر ایمنی هسته‌ای آلمان نظارت می‌کند، به مقامات باواریا گفت که تصمیم‌گیری در مورد نیروگاه‌ها کاملاً بر عهده دولت فدرال است و با بسته شدن برنامه شش دهه انرژی هسته‌ای باواریا، هیچ مسکنی به بایرن داده نخواهد شد.


آلمان آخرین رآکتورهای هسته ای را تعطیل کرد

نیروگاه هسته ای ایثار 2 باواریا از جمله نیروگاه هایی بود که روز شنبه توسط آلمان تعطیل شد. این ایستگاه قابلیت یکی از قوی ترین نیروگاه های کشور را دارد و برای تامین برق یک شهر بسیار بزرگ مجهز شده است.

استفی لمکه، وزیر محیط زیست آلمان به رویترز گفته است پذیرش وضعیت هنر در علم و فناوری و احترام به تصمیم بوندستاگ آلمان مهم است. لمکه همچنین اظهار داشت که مجوز Isar II منقضی شده است و از سرگیری فعالیت آن مستلزم دریافت مجوز جدید است.

آلمان پس از فاجعه فوکوشیما در ژاپن در سال 2011 قصد خود را برای کناره‌گیری از انرژی هسته‌ای آشکار کرد. دولت معتقد است که ارقام صادرات انرژی در میان سطوح بالای ذخیره‌سازی گاز و همچنین پایانه‌های جدید گاز مایع و گسترش آن حفظ خواهد شد. انرژی های تجدیدپذیر مانند باد و خورشید.

با این حال، منتقدان می گویند که اگر برلین بخواهد به هدف خود مبنی بر خنثی شدن در برابر گازهای گلخانه ای تا سال 2045 متعهد شود، مجبور خواهد شد انرژی هسته ای را بازگرداند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: