برلین بزرگترین بسته نظامی کیف را ارائه می دهد — RT World News

این وعده کمک در حالی است که نظرسنجی ها نشان می دهد اکثر آلمانی ها با عضویت اوکراین در ناتو مخالف هستند

آلمان روز شنبه 2.7 میلیارد یورو (3 میلیارد دلار) کمک نظامی به کی یف اعلام کرد که بزرگترین کمک مالی این کشور از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال گذشته است.

هدیه برای نشان دادن است “اینکه آلمان در حمایت از خود جدی است” بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع اوکراین به خبرنگاران گفت. “آلمان هر کمکی را که بتواند، تا زمانی که لازم باشد، ارائه خواهد کرد.” او نذر کرد

این بسته شامل 30 تانک لئوپارد 1 A5، 20 نفربر زرهی ماردر، بیش از 100 خودروی جنگی، 18 فروند هویتزر خودکششی، 200 هواپیمای بدون سرنشین شناسایی، چهار سامانه ضد هوایی IRIS-T SLM و مهمات است. ارتش آلمان هنوز به سیستم های IRIS-T مجهز نشده است.


اکثریت آلمانی ها مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستند - نظرسنجی

این اقدام برلین در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در فوریه گذشته به این کشور سفر کند. بنا بر گزارش‌ها، آلمان می‌خواهد پس از عدم تمایل اولیه‌اش برای پیوستن به دیگر اعضای ناتو در تامین سلاح‌های مرگبار به ارتش اوکراین، به دلیل نگرانی از کشیده شدن آن به داخل پرهای درهم‌آلود در کیف، تأثیر خوبی بگذارد.

دیدار زلنسکی در بحبوحه نارضایتی فزاینده عمومی از وضعیت موجود انجام می شود. نظرسنجی YouGov که روز جمعه منتشر شد نشان داد که بیش از نیمی از آلمانی‌ها با عضویت اوکراین در ناتو مخالف بودند، در حالی که 55 درصد خواهان مذاکره کیف و مسکو برای یک توافق صلح در اسرع وقت هستند. چند تن از افراد مشهور آلمانی اخیراً با نامه‌های سرگشاده صدراعظم اولاف شولز را مورد خطاب قرار داده‌اند و از دولت او خواسته‌اند که ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند و در عوض برای آتش‌بس تلاش کند.

در حالی که آلمان و متحدانش در ناتو مدت ها متعهد شده اند که از اوکراین حمایت کنند “تا زمانی که طول بکشد” ینس استولتنبرگ، دبیرکل اتحادیه اعتراف کرده است که سلاح‌ها و مهمات آنها برای نشان دادن این حمایت تمام شده است. در ماه اکتبر فاش شد که ذخایر مهمات آلمان تنها برای دو روز نبرد دوام خواهد آورد، بسیار کمتر از آستانه 30 روزه که از نظر تئوری برای کشورهای ناتو لازم است، اگرچه برلین تنها نیست.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: