برزیل تلگرام را به دلیل داده های نئونازی ها ممنوع کرد – RT World News

ظاهراً این برنامه پیام رسان از ارائه شماره تلفن مدیران گروهی با محتوای نئونازی به دادگاه عالی خودداری کرده است.

اداره اطلاعات PF روز چهارشنبه اعلام کرد، گوگل، اپل و چهار شرکت مخابراتی برزیلی پس از اینکه این شرکت نتوانسته تمام اطلاعات درخواستی مدیران گروه های نئونازی را تحویل دهد، دستور حذف تلگرام را از فروشگاه های اپلیکیشن و دیگر پلتفرم های خود دریافت کرده اند. تا زمانی که تلگرام از ارائه اطلاعات خودداری کند روزانه یک میلیون ریال (198000 دلار) جریمه خواهد شد.

به گفته مقامات، در حالی که تلگرام برخی از مخاطبین و داده های درخواست شده توسط مقامات را در روز جمعه تحویل داد، شماره تلفن اعضا و مدیران گروهی با محتوای نئونازی را ارائه نکرد. از آن زمان به بعد، روزانه 100000 ریال جریمه شده است.

پس از اینکه مشخص شد نوجوان 16 ساله ای که در ماه نوامبر در دو مدرسه در آراکروز به ضرب گلوله چهار نفر را کشته و ده ها نفر دیگر را زخمی کرد، در حال انتشار محتوای یهودی ستیز در گروه های تلگرامی، پلیس خواستار دسترسی به داده ها شد. او نیز به اشتراک گذاشت “آموزش قتل” پلیس در درخواست داده خود از تلگرام که توسط خبرگزاری برزیلی گلوبو مشاهده شد، اعلام کرد که ویدئوهایی که مرگ‌های خشونت‌آمیز، آموزش ساخت بمب، و مطالب ترویج نفرت از اقلیت‌ها و آرمان‌های نئونازی را نشان می‌دهند.


قاضی به رئیس جمهور سابق دستور داد در مورد شورش ها شهادت دهد

بازرسان امیدوارند در مورد ارتباط بین اعضای گروه افراطی و مدیران و اینکه آیا این گروه بر تیرانداز برای ارتکاب جنایت خود تأثیر گذاشته است، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

این نوجوان 16 ساله روی لباس های نظامی خود یک صلیب شکسته بسته بود که در مدرسه قبلی خود تیراندازی کرد و سپس برای ادامه قتل به مدرسه دیگری در مجاورت فرار کرد. تیرانداز، پسر یک پلیس که از سلاح های قانونی پدرش برای انجام این قتل استفاده کرده بود، بنا به گزارش ها تحت درمان روانپزشکی قرار داشت.

حدود 302 دستگیری و 270 عملیات جستجو و توقیف در جریان این عملیات انجام شده است «مدرسه ایمن عملیات» فلاویو دینو وزیر دادگستری هفته گذشته فاش کرد. در مجموع 1738 حادثه خشونت آمیز و تهدید بر اساس 2593 گزارش پلیس در حال بررسی است.

تیراندازی در مدارس برزیل در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است، پدیده‌ای که برخی آن را کاهش قوانین اسلحه توسط رئیس‌جمهور سابق ژایر بولسونارو می‌دانند. جانشین او، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، در یکی از اولین اقدامات خود به عنوان رئیس جمهور، صدور مجوزهای جدید اسلحه را متوقف کرد و قول داد برزیل را خلع سلاح کند.

دولت برزیل قبلاً سال گذشته تلگرام را به حالت تعلیق درآورد و مدعی شد که این پلتفرم از مسدود کردن حساب‌های کاربری که اطلاعات نادرست را منتشر می‌کردند خودداری کرده بود، اگرچه این سرویس دو روز بعد بازیابی شد.

تلگرام بار دیگر در ماه ژانویه به دلیل عدم تعلیق حساب نیکلاس فریرا، نماینده محبوب جناح راست فدرال، جریمه شد، زیرا پلتفرم زیر سوال برد که فریرا چه قوانینی را نقض کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: