برخورد کشتی ها در دریای بالتیک – اخبار RT World

مقامات دانمارکی و سوئدی گزارش دادند که دو کشتی باری ثبت شده در دانمارک و بریتانیا روز دوشنبه در دریای بالتیک با یکدیگر برخورد کردند. در پی این حادثه دو نفر مفقود شده اند.

به گفته مرکز عملیات مشترک نیروهای مسلح دانمارک، این برخورد در آب های دانمارک در منطقه ای بین جزیره بورنهولم دانمارک و شهرستان اسکان در جنوب سوئد رخ داده است. این دو کشتی در یک جهت در حال حرکت بودند که حدود ساعت 3:30 صبح به وقت محلی با یکدیگر تماس گرفتند.

کشتی دانمارکی توسط اداره دریانوردی سوئد با نام Karin Hoej شناسایی شد. هر دو طرف گفتند که او پس از برخورد واژگون شده بود و وارونه بود. بر اساس گزارش دانمارکی، دو خدمه کشتی بودند که وضعیت آنها مشخص نبود.

کشتی بریتانیایی، اسکات کریر، کارکرده و خدمه آن سالم گزارش شده است.

نماینده شرکت کشتیرانی Rederiet Hoj که مالک کشتی Karin Hoej است، گفت که کشتی آنها بارگیری نشده بود و از Sodertalje در سوئد به Nykobing Falster در جنوب دانمارک رفت.

نیروهای امداد و نجات دو کشور قایق ها و یک هلیکوپتر را برای جستجوی ملوانان مفقود به آب انداخته اند. موسسه هواشناسی دانمارک اعلام کرد در زمان وقوع این حادثه مه غلیظی در منطقه وجود داشت.

مقامات امدادی گفتند کشتی واژگون شده شروع به نشت سوخت کرده است. برنامه این است که قبل از شروع عملیات نجات، آن را به سواحل سوئد نزدیکتر کنیم.

Karin Hoej یک بارج قیف خودکششی به طول 55 متر است که در سال 1977 ساخته شد. Scot Carrier یک کشتی باری 90 متری است که در سال 2018 ساخته شد. کشتی با پرچم بریتانیا دارای وزن مرده 4700 تن است – تقریباً 10 برابر بیشتر از بارج با آن برخورد کرد.