برتری سفیدپوستان “خطرناک ترین تهدید” برای ایالات متحده است – بایدن – RT World News

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در یک سخنرانی در جمع فارغ‌التحصیلان سیاه پوست، «برتری سفیدپوستان» را خطرناک‌ترین تهدید تروریستی برای ایالات متحده خواند. این بیانیه – که با آمار جنایی در تناقض است – توسط کارشناسان محافظه کار محکوم شد.

“تسلط سفیدها… خطرناک ترین تهدید تروریستی در میهن ما است.” بایدن به فارغ التحصیلان دانشگاه هاوارد، یک دانشگاه تاریخی سیاه پوست (HBCU) در واشنگتن دی سی گفت.

من فقط این را نمی گویم زیرا در یک HBCU سیاه هستم. هر جا که می روم این را می گویم.» بایدن ادامه داد. «پیشرفت بی باک به سوی عدالت اغلب به معنای عقب راندن وحشیانه از سوی قدیمی ترین و شوم ترین نیروهاست. این به این دلیل است که نفرت هرگز از بین نمی رود … فقط زیر سنگ ها پنهان می شود.

بایدن در طول دوران ریاست جمهوری خود بارها از تهدید برتری سفیدپوستان صحبت کرده و مدعی شده است که اعتقاد به برتری نژاد سفید، حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به شورش در ساختمان کنگره آمریکا در ژانویه 2021 برانگیخت و سال گذشته نیز اعلام کرد که سیاه پوستان با ترس از بودن زندگی کن “با سلاح های جنگی که در یک هدف نژادپرستانه به کار گرفته شده بودند، گلوله خوردند.”

در اواسط سال 2021، دولت بایدن اولین استراتژی ملی دولت ایالات متحده برای مقابله با تروریسم داخلی را منتشر کرد که به نام “افراط گرایان خشن با انگیزه نژادی” و تندروهای مخالف دولت به عنوان “دو عنصر کشنده ترین عامل تهدید تروریسم داخلی امروزی.”


کاخ سفید می گوید که نژادپرستی از سال 2000 تاکنون 16 تریلیون دلار هزینه داشته است

طبق آمار جنایات FBI، متوسط ​​فارغ التحصیلان دانشگاه هاوارد 11 برابر بیشتر از یک مجرم سفیدپوست احتمال دارد توسط یکی از اعضای نژاد خود به قتل برسند. در حالی که آفریقایی-آمریکایی ها اکثر جرایم خشونت آمیز را در ایالات متحده مرتکب می شوند، بیشتر جنایات – چه توسط آمریکایی های سفیدپوست یا سیاهپوست انجام شود – بین نژادی است.

اظهارات بایدن توسط کارشناسان محافظه کار محکوم شد و رئیس جمهور را به استفاده از لفاظی تفرقه انگیز برای جلب آرا متهم کردند.

حزب دموکرات بیشتر قرن نوزدهم و بیشتر قرن بیستم را با استفاده از نژادپرستی آشکار برای پیروزی در انتخابات سپری کرد. جان میلتیمور، فعال آزادیخواه توییت کرد، اضافه کرد که آنها در قرن بیست و یکم دوباره این کار را انجام می دهند. نژادپرستی بسیار متفاوت از نسخه قرن 19 به نظر می رسد.

جولی کلی، روزنامه نگار بایدن را آ “دروغگوی بیمارگونه” و او را به سوخت رسانی متهم کرد “تقسیم نژادی خطرناک.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: